Tánc

Ki a világ 10 legszexibb balerinája?

2014.06.23. 16:51
Ajánlom
Szerintünk ők, legalábbis a külföldi tánccsillagokból szemezgetve. Nézze meg összeállításunkat, hogy kik a legvonzóbb ismert balettszépségek!

Szvetlana Zaharova

Az 1979-es születésű ukrán Zaharova a Bolsoj Balett és a Scala balett-társulatának prímabalerinája, az egyik legünnepeltebb balett-táncosnő a világon. A közönség előtt a Marinszkij Balettel 1996-ban mutatkozott be a Bahcsiszeráji szökőkútban Maria szerepében. 2003-ban szerződött a Bolsoj társulatához. Jelenleg a legnagyobb együttesekkel turnézik a világban, kiváló technikai képzettsége miatt generációja egyik legkiemelkedőbb táncosnőjeként tartják számon. 2005-ben Benois de la Danse-díjal tüntették ki.

Amber Scott

A harmincegy éves Amber Brisbane-ben született, az Ausztrál Balettiskolát tizenegy évesen kezdte el, majd 2001-ben diploma után csatlakozott a társulathoz. 2003-ban a Dán Királyi Balettnél töltött idő alatt első kézből sajátíthatta el a Bournonville-technikát. Szereti a repertoár különböző műfajaiban kipróbálni magát, a klasszikus tündérmesétől a modern baletten át az egész estés drámai balettig. A balettirodalom nagy női szerepei közül eltáncolta már A hattyúk tava Odette-jét, Júliát a Rómeó és Júliában és Tatjánát az Anyeginben, valamint együtt dolgozott Wayne McGregorral a Dyad 1929-ben is. Ha ő választhatna helyszínt a világ bármely pontján, egyszer a lenyűgöző Amalfi-parton található Positanoban lépne fel legszívesebben a Léonide Massine Balettgálán.

Aurélie Dupont

Az 1973-ban Párizsban született prímabalerina a Párizsi Opera Balett Étoile-ja (a társulat legkiemelkedőbb táncosainak egyike). Eredetileg zongorista akart lenni, de a balettiskola elvégzése után a párizsi nemzeti balett tagja lett, és a legnagyobb női alakokat táncolta el. 1998-ban a Don Quijote főszerepe után választották Étoile-lá. Cédric Klapisch francia filmrendező - többek közt a Lakótársat keresünk című film alkotója - 2010-ben dokumentumfilmet is forgatott a táncosnőről. 

Misty Copeland

Az amerikai balerinát, bár voltak már a kategóriában elődjei, az első igazán sikeres afroamerikai szólistaként tartják számon az Amerikai Balett Színháznál, mely egyike az Egyesült Államok három legnevesebb intézményének. A szegény családból származó csodagyerek, Copeland igazi sztárnak született annak ellenére, hogy tizenhárom éves koráig egyáltalán nem táncolt. Tizenöt évesen nyerte első díját a Los Angeles Spotlight Award-on, majd a San Francisco Balettnél folytatta tanulmányait. A vonzó balerina nem csak nagy balettszerepekben próbálhatta ki magát: készített már videót Prince-szel, sőt turnézott is vele, és lépett fel a koreográfusokkal gyakran együtt dolgozó David Land zeneszerző előadásában a Guggenheim Múzeumban is. Copeland nem csupán a balett elitista, alapvetően fehér táncosokat foglalkoztató tendenciáját törte meg, de jó példája volt annak is, hogy minként tör utat magának a tehetség társadalmi hierarchiától függetlenül is.

Tamara Rojo

„Tehetség, képzelőerő, szépség és ambíció kombinációja" - írta az angol Telegraph kritikusa a 2012-ben az Angol Nemzeti Balett művészeti vezetőjének kinevezett balerináról. Rojo 1996-ban hagyta el Spanyolországot, és akkor szerződött a Skót Királyi Baletthez. Az egyéves kitérő után az Angol Nemzeti Balett együttesének tagja lett, majd három év után a londoni Királyi Balettnél folytatta pályáját, ahol első fellépése a Giselle-ben volt. Azóta eltáncolta a klasszikus és a modern repertoár nagy szerepeit, Richardo Cue koreográfus pedig kifejezetten neki koreografálta a Hófehérke címszerepét. Teljesítményét díjazták az olasz és a londoni színikritikusok, Olivier-díjjal tüntették ki, de vehetett át elismerést Madrid városától és János Károly spanyol királytól is.

Mary Helen Bowser

Tizenhat évesen kezdett a New York City Balettnél táncolni, és tíz éven át lépett fel a Lincoln Centerben, valamint a világ különböző színpadain. A Columbia Egyetemen angol irodalomból szerzett diplomát. New Yorkban több saját balettstúdiót működtet, és mások mellett olyan sztárokat is megtanított balettozni, mint a Fekete hattyú szerepére készülő Natalie Portman vagy a dán szupermodell, Helena Christensen. Idén januárban született Bowser első gyermeke, azt követően, hogy megdöbbentő fotósorozat készült a kilencedik hónap végéig balettező táncosnőről. A növekedő pocakkal táncoló Bowser Instagrammon és saját honlapján (www.balletbeautiful.com) is megörökítette ezt a különleges időszakot.

 Polina Szemjonova

Nemcsak tehetsége, de szépsége miatt is az egyik leghíresebb és legfiatalabb balett-táncos a világon. Szemjonova Moszkvában a Bolsoj Balett Iskola növendékeként számos díjat nyert a legnívósabb balettversenyeken. Miután 2002-ben befejezte tanulmányait, a Berlini Állami Operaháznál vállalt szerepet, így tizennyolc éves korában ő lett az operaház történetének legfiatalabb prímabalerinája. Japánban Malakov partnereként lépett fel, ami az Operaházhoz való meghívásának oka is volt egyben. Főszerepet kapott a Diótörőben és A bajadérban már az első évadban.

Polina tizenkilenc évesen, 2003-ban az Angol Nemzeti Balettel lépett fel A hattyúk tavában, ezzel dicsérő visszhangot váltva ki az angol kritikusokból. Következő évben a Kaliforniai Balett társulatával szerepelt a Csipkerózsikában, ismét elbűvölve a kritikusokat. Miután Herbert Grönemeyer zenés klipjében, a Letzter Tag-ban is szerepelt, Polina Szemjonova a szélesebb közönség ellőtt is ismertté vált. Jelenleg az egyik legfiatalabb prímabalerinának számít, és a Staatsballet Berlin után 2012-től az Amerikai Balett Színháznál folytatta karrierjét.

 Olga Szmirnova

A Vaganova Balettiskola elvégzése után a Bolsoj Balett táncosa lett 2011-ben. A balettkarban mindössze egy napot töltött, másnap már szólistának választották a világhírű intézményben. Már tanulmányai alatt számos külföldi ösztöndíjat nyert meg, így többek közt Japánban, Olaszországban, Nagy Britanniában és Magyarországon is tanult. A jelenleg huszonhárom éves Szmirnova tökéletes fizikai adottságaiért és elképesztő tehetségéért nemcsak a közönség, hanem a kritikusok is rajonganak.

Diana Vishneva

A leningrádi születésű táncosnő a klasszikus orosz iskola elvégzése és a Bolsojban eltáncolt nagy szerepek után a Marinszkij Színházban is színpadra lépett, majd 2001-ben elindult nemzetközi karrierje. London, Párizs, Milánó operaházait az Amerikai Balett Színház követte, ahol 2003-tól a társulat vezető táncosának kérték föl. 2010-ben Vishnyeva kezdeményezésére jött létre Diana Vishneva Foundation, egy jótékonysági kulturális szervezet, mely Oroszországban, az Egyesült Államokban és Japánban tevékenykedik. Az alapítvány arra törekszik, hogy hirdesse és mindenki számára elérhetővé tegye a balett műfaját, valamint támogasson ifjú és idős táncosokat, különböző táncprojekteket.

Natalie Portman

Listánk kakukktojása, a tisztelbeli balerinává avatott gyönyörű amerikai színésznő, aki számos emlékezetes hollywoodi szerepe után - vélhetően - élete egyik legnagyobb alakítását nyújtotta a Fekete hattyú (Black Swan) című filmben. A balettvilág pszichológiai hátterét érzékeltető mű főszerepére többek közt másfél éves balett-tanulással készült a színésznő, amiben a film koreográfiáját készítő férje, Benjamin Millepied francia táncos-koreográfus is segítségére volt.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

A végzet asszonya élete végéig díva maradt

A magyar femme fatale emigráns éveiben ritkán mutatkozott, nem járt társaságba - saját, régi filmjei viszont hipnotikus erővel hatottak rá.
Klasszikus

Zaklatási botrány rázza meg a finn Sibelius Akadémiát

Egy finn lap szerint a helsinki zeneművészeti akadémia működéséhez tartozik a szexuális zaklatás és a növendékek megalázása.
Plusz

Megalakult a Nemzeti Kulturális Tanács

Megtartotta alakuló ülését az Országgyűlés által tavaly decemberben kihirdetett törvény alapján életre hívott testület.
Klasszikus

Börtönbe megy a nyugdíjas, aki túl hangosan hallgatott komolyzenét

A liverpooli nyugdíjas, aki túl hangosan hallgatta a ClassicFM-et, azt mondta a bírónak, verjék csak láncra. Huszonnégy hétre tették hűvösre.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc ajánló

Élet és a halál közti lebegés – Újra színpadon Feledi János Rekviemje

A felújított előadás március 4-én látható a Nemzeti Táncszínházban, a Budapest Táncfesztivál programjában.
Tánc magazin

Elbűvölte a Jacqueline du Pré életéről szóló balett Daniel Barenboim karmestert

Bemutatták a legendás csellista életéről szóló balettelőadást a brit Királyi Operaházban. Özvegye, Daniel Barenboim is pozitívan nyilatkozott a produkcióról.
Tánc hír

Névtelen vádak miatt felfüggesztették a Berlini Állami Balettiskola két vezetőjét

A bejelentés a tanítványokkal való rossz bánásmódról szól. A két vezetőt a kivizsgálás idejére felmentették a munkavégzés alól.
Tánc hír

Ünnepelt koreográfusok munkái a Budapest Táncfesztiválon

Franciaország, Nagy Britannia és New York neves táncegyüttesei mellett a legnagyobb magyar tánctársulatok is várják az érdeklődőket február 27. és március 11. között.
Tánc gyász

Elhunyt Erdélyi Alice balettművész

Az Operaház egykori magántáncosa 91 éves volt.