Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.
Rachel Beaujean a Hágai Királyi Konzervatóriumban végezte tanulmányait, húsz éven át világszerte elismert balettművészként dolgozott. 1977-ben a Holland Nemzeti Balett társulatának tagja, 1981-től szólistája lett. Elsősorban Hans van Manen balettértelmezéseiről volt ismert, akinek hosszú évekig múzsája volt. Később, a holland együttes művészeti vezetőjeként, többek között Ricardo Bustamantéval állította színpadra a La Sylphide és a Giselle saját verzióját a Holland Nemzeti Balett számára. Az ő nevéhez fűződik a Paquita és a Raymonda átdolgozott produkciója is, amely a Holland Nemzeti Balett repertoárján folyamatosan szerepel. Tagja a Holland Táncfesztiválnak, valamint a Toer van Schayk és a Hans van Manen alapítványoknak.
Látogatása során a magyarországi táncoktatásról és az intézményben szerzett tapasztalatairól mesélt, és azt is bevallotta, nagyon jól érzi magát hazánkban.
Hogyan telt a látogatása a Magyar Táncművészeti Egyetemen?
Pár napra érkeztem, és nagy öröm volt számomra, hogy Nagy Tamás, az MTE Művészeti Tanácsának elnöke köszöntött, akivel nagyon sokáig voltunk kollégák Amszterdamban. Aradi Máriával szintén, aki színpadra állította a balettet, amit közösen próbáltunk. Kicsit olyan érzés ez, mintha hazajöttem volna.
Rachel Beaujean a Magyar Táncművészeti Egyetemen (Fotó/Forrás: Csillag Pál / Magyar Táncművészeti Egyetem)
Ezt kihasználva megkérdezem, mi a véleménye az MTE-ről?
Szerintem professzionális intézmény. Azonban nem csupán a tanításra gondolok, mert kiváló maga a campus is, ahol a szakmai munka és az elméleti képzés folyik, és ahol engem tanárként elszállásoltak. A próbák az egyetem saját színháztermében zajlottak, ahol a diákok már „élesben”, színpadi körülmények közt tudnak gyakorolni és készülni az előadásokra. Ez a csodás légkör és az egyetem adottságai megteremtik a megfelelő környezetet, hogy a fiatal művészek fejlődhessenek. Fantasztikus, hogy a diákoknak olyan helyet biztosítanak, ahol tényleg arra tudnak koncentrálni, amiért itt vannak. Nagyon inspiráló látni, ahogy az egyetem működik, alig várom, hogy megosszam az élményeimet amszterdami kollégáimmal.
Milyen tapasztalatai, benyomásai vannak a hallgatókról?
Jó látni, hogy a diákok ilyen magas színvonalon táncolnak. Láttam a Hammerklavier próbáját, átfutottunk a lépéseken, a mozdulatokon, és remekül teljesítettek a hallgatók, ami jó érzéssel tölt el, mert ehhez tudom azt a pluszt adni művészileg, amit pályafutásom során magam is tanultam.
Rachel Beaujean a Magyar Táncművészeti Egyetemen (Fotó/Forrás: Csillag Pál / Magyar Táncművészeti Egyetem)
Mi a véleménye a magyar diákok tehetségéről?
Most válnak profi táncosokká. Eleinte nem is gondolná az ember, hogy diákok, mert már most is magas szinten tartanak. Képesek kifejezni a művészetüket azzal, amit csinálnak, és önállóan tudnak döntéseket hozni a mozdulatok kivitelezésénél, a mondanivaló megjelenítésénél. Végül is ez a cél! Ezt szeretnénk látni a művészekben, ahogy megosztják saját egyéniségüket és történetüket.
Köszönjük a világ egyik legelismertebb mesterének, balettművészének, hogy elfogadta a Magyar Táncművészeti Egyetem meghívását, és tudásával, tapasztalatával segíti az MTE hallgatóinak művészi fejlődését!
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Rachel Beaujean a Magyar Táncművészeti Egyetemen (forrás: Magyar Táncművészeti Egyetem)