Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.
Április 27-én a fiatal, feltörekvő Nuovo Balletto di Toscana előadásával indul a 24. Budapest Táncfesztivál. A firenzei táncegyüttes Michele Di Stefano – az olasz táncművészet éllovasa – koreográfiájával, a Bayadére, the kingdom of shadowszal érkezik Budapestre.
A gazdag fesztiválprogram kuriózuma a kubai utcagyerekből generációja egyik legkiemelkedőbb művészévé avanzsált táncos, Carlos Acosta által alapított Acosta Danza lesz.
A tehetséges kubai táncosokból álló társulat először jár Magyarországon, és igazi karibi életérzést varázsolnak a Táncszínház színpadára, Cuban Eclectico című darabjukban.
A nemzetközi fellépők sorát a finn táncvirtuóz, Susanna Leinonen koreográfiája zárja majd, melyben a táncosok, Nasty című bátor és megrázó előadásukban, a nőkkel és a női testtel szembeni könyörtelen elvárásokra mutatnak rá. Kísérőprogramként a külföldi társulatok előadásait követően közönségtalálkozóra kerül sor az alkotókkal a Táncszínház Előterében.
Április 29-én, a tánc világnapján közös gálaműsorra készül a Magyar Táncművészek Szövetsége és a Nemzeti Táncszínház. A program része, „Az évad legjobb alkotója” díját elnyert koreográfus előadása mellett a teljes szakma ünneplése.
Izgalmas bemutatóra készül április 30-án a Badora Társulat, akik a Bánk bán nyomán készült táncdrámával érkeznek a fesztiválra.
Barta Dóra koreográfiájában azonban a megszokott nézőpont helyett egy női sorstragédia körvonalazódik, melyben Melinda kerül a főszerepbe.
Merész vállalkozásra készül a Szegedi Kortárs Balett, akik Fekete hattyú című balett-thrillerükben egy pszichiátria falai közé kalauzolják el a nézőket, ahol Odette személyiségének szétesését követhetik végig. A sötét, titkokkal teli történetet az együttes művészeti vezetője, a Kossuth-díjas Juronics Tamás állítja színpadra.
Az Inversedance – Fodor Zoltán Társulat egy furcsa atmoszférájú bemutatóval érkezik május 7-én, Lois Lowry Az emlékek őre című regénye alapján, egy látszatra kifogástalannak tűnő társadalom képét festi le, ahol minden a legnagyobb tökéletességben zajlik. Ez azonban csak a látszat.
Az idei fesztiválon a tánc mellett a zene is főszerephez jut. A Forte Társulat és a Dador Projekt Zenekar Concordia című,
a barokk zenetörténet klasszikus szerzőinek műveire készült, élő zenekarral és egy énekesnővel kísért táncjátékában groteszk és lírai kettősök bomlanak ki,
a tánc, az élőzene és a prózai szöveg ötvözésével szerves egységet alkotva.
A zárónapon a Duda Éva Társulat BÁBEL című előadása koronázza meg a Budapest Táncfesztivált. A produkció expresszív képeivel és látványos momentumaival egy eklektikus világot teremt, de a bábeli zűrzavar mélyén ott a harmónia iránti vágy.
Május 3-án a 142-es bolygóról érkezett Fehér Ferenc, Lőrinc Katalin és Pál Zoltán idézik fel a régi, gondtalan időket, míg május 8-án a Kulcsár Noémi Tellabor Henrik Ibsen világhírű drámája alapján készült Babaház című előadása debütál.
Tíz évvel ezelőtt, 2014-ben a Nemzeti Táncszínház kezdeményezésére jött létre az első komplex táncszínházi nevelési előadás, a Horda2. A sikeres produkciót két másik táncszínházi nevelési előadás követte: az Igaz történet alapján (2016) és a Talpuk alatt (2018). A jubileum alkalmából a Budapest Táncfesztivál keretében játszott Talpuk alatt című interaktív előadásra rendhagyó módon felnőtt közönséget várnak a szervezők.
További információk, jegyvásárlás itt. >>>
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Fekete hattyú – a Szegedi Kortárs Balett előadása (fotó/forrás: Nemzeti Táncszínház)