Tánc

"Korlátlan korlátoltság" a Trafóban

2016.02.25. 10:41
Ajánlom
Sérült és ép előadók közösen lépnek színpadra március 1-jén az ArtMan Egyesület noPARA című estjén. Két felvonás, három produkció az egyenlőség jegyében.

Gyulavári Ági előadását egy autista lány mozgása és lénye inspirálta, Jobbágy Bernadett látó és látássérült előadókkal dolgozik együtt, Mészöly Andrea koreográfiáját nézve pedig elfeledkezünk arról, hogy testi fogyatékosságot is látunk a színpadon.

trafo

trafo

Évről évre a Trafó egy estét biztosít az Artman Mozgásterápiás Egyesületnek, amikor az oktatási, művészeti és terápiás programokat létrehozó szervezet tagjai szereplési lehetőséget kapnak. Az egyesület fő feladatának tartja a fogyatékos emberek testi és lelki állapotának javítását, és azoknak a speciális értékeknek a felmutatását, melyeket a különböző sérülésekkel élő emberek a többségi társadalom számára nyújtani tudnak.

Számos lehetőség kínálkozik a lelki sérülések enyhítésére vagy épp a mentális fejlődés elősegítésére. A cikkben egy zene-, egy vizuális- és egy táncterapeutát kértünk arra, hogy röviden mutassa be szakterületének jellegzetességeit.

A noPARA est produkciói ugyanolyan komplex élményt kínálnak a közönségnek, mint a Trafó programjában szereplő bármilyen kortárstánc produkció. A március 1-jei esten Gyulavári Ági (volról Áttetsző)és Jobbágy Bernadett (SEJTelem)új koreográfiával, Mészöly Andrea (Beszélj rólam!) pedig egy öt évvel ezelőtti, de máig is aktuális, felkavaró előadással érkezik a Trafóba.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Ez a klarinétos nem jutott be álmai iskolájába, mert a barátnője hamis elutasító levelet küldött neki

Szegény Eric Abramovitz hétéves kora óta egy Los Angeles-i konzervatóriumban akart tanulni, de a barátnője nem akarta, hogy a fiú olyan messze költözzön tőle, és akcióba lépett.
Zenés színház

Magasrangú francia kitüntetést kapott Jonas Kaufmann

A német tenor, aki továbbra is egy személyben látja el az előző generáció három tenorjának feladatait, a Művészi Érdemrend tiszti fokozatát kapta meg a franciáktól.
Tánc

Mesternő, nagybetűvel

Lőrinc Katalin egy személyben aktív táncos, pedagógus és teoretikus. Június 25-én a Müpában mutatkoznak be tanítványai, akik már az ő új oktatási metódusa szerint végeztek a Táncművészeti Egyetemen. Emellett nemrég megjelent, A test mint szöveg című könyvéről is beszélgettünk.
Tánc

„Ne játszd túl, de kevés se legyél!”

Két életük van: az egyik az általános iskolában kezdődik minden reggel, mint minden átlagos gyereké, a másik délután egykor a Madách Musical Táncművészeti Iskolában, ahol felveszik a balettcipőt és elkezdik próbálni a Billy Elliot – a Musical című darabot.
Klasszikus

Magyar Örökség Díjat kap az Óbudai Danubia Zenekar

A fennállásának 25. évfordulóját ünneplő együttest az MTA dísztermében tüntetik ki szombaton további hat díjazottal együtt.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc gálaest

Csúcspontjához érkezik a győri táncfesztivál

Áramlás címmel tartanak európai gálaestet a XIV. Magyar Táncfesztiválon június 23-án, szombaton. Az est a táncszakma kiemelt szerepvállalását demonstrálja a város Európa Kulturális Fővárosa 2023 pályázatában.
Tánc beszámoló

Nők, férfiak és ezek különféle kombinációi

Ha összegezni kellene a győri táncfesztivál 5. napján látottakat, akkor az egyik fontos tapasztalat az lenne, mennyire különbözőképpen gondolkodnak a jelenkori alkotók a nemi szerepekről.
Tánc modern tánc

Mesternő, nagybetűvel

Lőrinc Katalin egy személyben aktív táncos, pedagógus és teoretikus. Június 25-én a Müpában mutatkoznak be tanítványai, akik már az ő új oktatási metódusa szerint végeztek a Táncművészeti Egyetemen. Emellett nemrég megjelent, A test mint szöveg című könyvéről is beszélgettünk.
Tánc tudósítás

Tömegpszichózis és szerelmi vajúdás a győri Magyar Táncfesztiválon

Idén csupán két napra sikerült eljutnom a XIV. Magyar Táncfesztiválra, Győrbe, ahol a gyönyörködtető változatosság jegyében zajlanak az esti előadások. Beszámoló a 4. nap történéseiről.
Tánc magazin

„Ne játszd túl, de kevés se legyél!”

Két életük van: az egyik az általános iskolában kezdődik minden reggel, mint minden átlagos gyereké, a másik délután egykor a Madách Musical Táncművészeti Iskolában, ahol felveszik a balettcipőt és elkezdik próbálni a Billy Elliot – a Musical című darabot.