Alistair Macaulay írhat akármennyi bejegyzést Diótörő-naplójába, járhatja az Egyesült Államokat Las Vegastól New Yorkig, biztosan nem úgy fognak rá emlékezni, mint arra a tánckritikusra, aki a legtöbb Diótörőt látta egy szezonban, hanem mint arra, aki lekövérezett egy balerinát. A New York City Ballet Balanchine-koreográfiájának egyik előadójáról, Jenifer Ringerről ugyanis azt írta Macaulay, hogy úgy néz ki a Balerina, mint aki a kelleténél eggyel több bonbont evett volna (a karakter neve angolul ugyanis Sugar Plum Fairy, azaz Bonbon Tündér).
Amellett, hogy a balerina válaszolt a megjegyzésre, a Black Swan című film főszereplőjét játszó Natalie Portman - aki a moziban egy balett-táncost alakít, s ezért nem kis szenvedés árán le kellett fogynia - is reagált: "Milyen más művészeti területen fogadható el, hogy a kritikus a művész testalkatára tegyen megjegyzést?" A vitába beszálltak a brit tánckritikust védendők - többnyire kollégái az óceán mindkét partjáról -, akik Ringernek egy félmondatába kapaszkodnak: "a testem része ennek a művészeti ágnak".
Azt természetesen nem vitatják, hogy a média, különösen a divatvilág rossz testképet sugároz, ami étkezési zavarok, bulímia, anorexia felé tereli a fiatal nőket, kislányokat, és Jenifer Ringer egyike azoknak, akik korábban nyíltan beszéltek erről. A balerina egyébként azzal zárta le az affért, hogy ez az újságíró személyes véleménye.