Minderről Andrew Margaretson rendezett rövidfilmet Duet címmel a skót zeneszerző, Lorne Balfe zenéjére. Célja az volt, hogy ráirányítsa a figyelmet a klasszikus balett által közvetített, némileg idejétmúlt nemi szerepekre. Szeretett volna létrehozni valamit, amit ő maga soha nem látott korábban:

Kapcsolódó
A balettirodalom 8 legszebb pas de deux-je
A pas de deux (ejtsd: padödő) az nem csak egy zenekar, hanem egy tánc. Pontosabban egy balettkoreográfián belül az a duett, ami általában a darab technikai és dramaturgiai csúcsát jelenti. Összeszedtünk néhány kedvencet legendás táncosok előadásában.
A balett bizonyos értelemben nő, de egy olyan nő, amit még mindig a férfiak irányítanak"
- vélekedik a videó elején elhangzó narrációban Stix-Brunell. Hozzáteszi: "A nőket általában gyönyörű, érzékeny lényekként ábrázolják a balettban. Pedig erősek és kemények is tudnak lenni”. Naghdi pedig így fogalmaz: „Azt hiszem, az emberek többsége a balettra egy nagyon hagyománytisztelő műfajként tekint: a férfi karakter egy női táncossal táncol” - magyarázza. „Izgatott vagyok, hogy most egy másik női táncostársammal táncolhatok pas de deux-t, ez új tapasztalat számomra” - teszi hozzá.
Az alkotók azt szeretnék, ha a videó nyomán aktív eszmecsere kezdődne a balett és a nemi szerepek viszonyáról, amiről korábban már mi is írtunk.

Kapcsolódó
Szexista lenne a balett?
Mennyiben reprezentálja a nemek modern társadalomban elfoglalt helyét az egyik legnagyobb múltra visszatekintő táncműfaj? Manapság a nyugati világban a nők és a férfiak (közel) egyenlő státuszt foglalnak el a munkában, vezetőként, szavazóként és kenyérkeresőként is, de megjelenik-e ez az átrendeződés a balettban?