A 35 éves Hallberg az első amerikai balett-táncos volt, aki vezető táncos lehetett a nagy, moszkvai Bolsojban, ahova a (2013-ban savtámadást szenvedett) művészeti vezető, Szergej Filin hívta meg 2011-ben.
A táncos - aki azóta az American Ballet Theatreben is táncolt - elárulta: a 32 billió dolláros márka már több, mint öt éve próbálja őt rávenni a modellkedésre, de csak most látta elérkezettnek az időt. Nem csoda, hiszen a Nike most teljes mértékben az ő személyére szabta a kampányt, ami a kitartás jegyében az ő személyes lelki-fizikai tortúráját meséli el.

Kapcsolódó
Amerika szőke hercege a fehér lovat balettcipőre cserélte
A mozdulatokat érzékeny részletességgel és a balett pontosságát bemutató lassításokkal készült videók a Bolsojnál is bizonyított David Hallberg amerikai balett-táncost mutatják be. VIDEÓ
„Másfél évvel ezelőtt egy napot sem láttam magam előtt. Most, ahogy visszatekintek, azt látom, hogy mindennek meg volt az értelme. Megtiszteltetésnek kell vennem az élet részéről, hogy ilyen próbatétel elé állított, így ugyanis fel kellett tennem magamnak a kérdést, mi a valódi célom a tánccal?” - meséli, hozzátette:
úgy érzem, nemcsak táncos és művész vagyok, de sportoló is".
A reklám jelentősége több, mint gondolnánk: azt üzeni, tulajdonképpen minden táncos sportolói igénybevételnek van kitéve. Ezáltal pedig minden ilyen reklám hozzájárul annak a sztereotípiának a ledöntéséhez, miszerint a balett csupán a tüllök könnyed tánca, lányos hóbort, amihez nem kell igazi erőnlét.
- nyilatkozta a táncos a WWD magazinnak.
A műalkotásnak sem utolsó reklámban Hallberg Claude Ely Ain't No Grave című számának feldolgozására táncol, ami szintén a koncepcióba illeszkedő döntés eredménye, tekintve, hogy Ely a tuberkolózis túléléséről írta a számot.
Nike 2017 / 10 Sec 2 from Niclas Gillis on Vimeo.