Tánc

Mindenki őrült szambát jár

2011.03.10. 14:53
Ajánlom
A riói karneválon legalábbis, amelynek csúcspontja a szambaiskolák felvonulása.

A tizenkét leghíresebb szambaiskola a karnevál több mint másfél kilométeres főutcáján, a Sambodromón vonul fel a nézők előtt. A jegyárak ötventől több ezer dollárig terjednek, attól függően, hogy hova szólnak. A kétnapos eseményt a hetvenezer helyszíni néző mellett televízión is milliók követték szerte a világon. Az iskolák a karnevál bajnoka címért és a karneváli koronáért versengtek a koreográfia, a zene, a tánc és a kreativitás alapján.

A döntést 15 tagú zsűri hozta meg,ennek értelmében az idei győztes a Rio de Janeiro északon fekvő szegény elővárosában, Nilópolisban működő Beija-Flor iskola lett. Az intézménynek ez volt a 12. diadala a versenyben.Az elismerést egy évig, a következő fesztiválig használhatja a győztes iskola. A második helyet a tavalyi győztes Tijuca iskola érdemelte ki, amelynek táncosai az Avatart adták elő a szamba nyelvén. A harmadik helyre a város legrégebbi, 1928 óta működő szambaiskoláját tették. A Mangueira egy brazil zenész, Nelson Cavaquinho előtt tisztelgett műsorával.

A vasárnapi felvonulók között versenyen kívül ott voltak a Portela szambaiskola táncosai is. Az iskola raktára, benne számtalan jelmezzel és egyéb kellékkel február elején a lángok martalékává vált, és a tűzben két másik iskola kellékei is odavesztek. A csoport egy hónap alatt pótolta a legfontosabb kosztümöket, így végül részt vehettek a parádén, a zsűri döntése alapján azonban csak versenyen kívül, mivel így a Portela, amely a karnevál eddigi 84 éves történetében egyetlen alkalommal sem maradt távol, és a tánciskolák közül a legtöbb karneválbajnoki címet mondhatja magáénak, nem kerülhet a második vonalba a pontozás alapján.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Díjakkal ismerte el művészei munkáját az Operaház

A 2017/18-es évad zárásaként a Csillagóra Gálaesten az intézmény legrangosabb kitüntetéseit adták át, először jutalmazva Balett- és Énekkari Kamaraművészt is.
Klasszikus

Horgas Eszter és Vásáry Tamás Budapest díszpolgára lett

A kitüntetés posztumusz díjazottja Burger Barna fotóművész és Hazay István Kossuth-díjas geodéta, az MTA tagja.
Klasszikus

Kiállítás nyílik Bősze Ádám antikváriumának kottagyűjteményéből

Sopronban, az Ünnepi Hetek Alkalmából nyílik meg Bősze Ádám Zenei Antikváriumának kiállítása, amely a két háború közötti különleges kottacímlapjait mutatja meg az érdeklődőknek.
Jazz/World

„Rockopera, csak nem rock és nem opera”

Izgalmas programzenei kísérletbe fogott a Premecz Mátyás Hammond orgonista vezette, idén 10 éves Kéknyúl Band: a bűnügyi filmek világát idézik meg a Müpa színpadán június 20-án, olyan vendégszólistákkal, mint Palya Bea és Sena. Erről kérdeztük Premecz Mátyást.
Jazz/World

Gyönyörű örmény népdalfeldolgozással jelentkezik az Antal Gábor Trió

Nem sokkal a megalakulásuk után máris nemzetközi versenyről hozta el a fődíjat a trió, akiknek örmény népzenéből ihletett új szerzeménye most a Fidelión debütál. Cikkünkben a zenekar történetéről és terveikről is mesélnek.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.