Tánc

Negyven percig összenőve

2017.04.14. 16:27
Ajánlom
Erre vállalkozik két táncos, Dányi Viktória és Szász Dániel a Keep in Touching című koreográfiában, ami legközelebb a MU Színházban látható április 15-én.

Negyven percnyi kötött mozgás rendszer, amiben szinte össze kell nőnöd a partnereddel.

El lehet táncolni úgyis ezt a koreográfiát, hogy csak a saját kontrollom alatt tartom, és nem adom át magam a másiknak, de nem ez a cél. Úgy a kézen fogás -ami alapmotívum a darabban- csak formaiság maradna” - mondta az előadás kapcsán Szász Dániel, aki most Nelson Reguera helyett lesz látható Dányi Viktória társaként a színpadon. Őt idén láthattuk már többek között a Molnár Csaba által rendezett CMMN SNS PRJCT-ben, A Tünet Együttes: Loop – merülés két levegővel című előadásában, a Tünet Együttes: Éjszaka csodái című darabban, és az Ördög Tamás által rendezett Négy fal közöttben.

Keep in Touching

Keep in Touching (Fotó/Forrás: Kővágó-Nagy Imre)

A kézfogáson alapuló, két ember viszonyára épülő táncelőadást ugyanis eredetileg Dányi Viktória és Nelson Reguera Perez mutatta be 2016-ban, a SÍN Kulturális Központtal együttműködve. Az előadás három fejezetben három különböző variációt mutat fel játékosan és absztrakt módon az összekapcsolódásra, a nézőnek szabad asszociációs lehetőséget hagyva. Összehangolt lépések és forgások, és az indaként egymásba kapaszkodó, kibogozhatatlan kézfogás - az alapmotívumok, melyek egyre bonyolultabb tánckombinációkká válnak, lassan megszabadulva szabályoktól és kötöttségektől is.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc interjú

"Ami igazán gazdaggá tesz minket, az a sokféleség"

Az idei Budapest Táncfesztivál egyik külföldi fellépője a Company Wang Ramirez, amelynek két alapítója, Honji Wang és Sébastien Ramirez EVEREYNESS című produkciójukkal kapcsolatban árult el kulisszatitkokat.
Tánc magazin

Így néznek ki a fizetések nemek szerint a balettban

A női vezetők hiánya a balettben régi vita tárgyát képezi. Azonban most elindult egy oldal, a Dance Data Project, ami új kérdéseket vet fel.
Tánc kritika

Aki vállalja a tehetetlenségét, az nevetségessé válik?

A minden előadásához új formanyelvet kereső Tünet Együttes ezúttal magáról beszélt A tünetegyüttes című performanszában, amihez csak egyetlen út kínálkozott: az őszinteség.
Tánc ajánló

A Tünet Együttes bemutatja, hogy működik ma egy független társulat

Február 18-án és 19-én a Trafóklubban szembesít a Tünet Együttes a következő kérdésekkel: Hová tart a független színház? Mi közünk van ehhez nekünk, nézőknek? Régen minden jobb volt?
Tánc

Most már ilyen is van: férfi spicc-cipő

A nemi egyenlőség kérdése a balettet is utolérte: egyre több férfi vágyik új magasságokba, néhányan már spicc-re is felmerészkednek.