Tánc

Papírhajóval külföldre

2015.06.16. 16:38
Ajánlom
A Színház- és Filmművészeti Egyetemen fizikai színház szakot végzett Varga Krisztina koreográfus Persona és Hosszútávfutár című munkái után június 20-án az emigrálás témáját feldolgozó Papírhajótörötteket mutatja be a Bethlen Téri Színházban.

Emigrálás, elképzelt sorsok, események a mozgás nyelvén keresztül láttatva. A karaktereket eltérő forrásból származó vendégszövegek ihlették, kik között megtalálhatók neves külföldi és kortárs magyar szerzők is - Bukowski, S.C.N.A.S. Alapvető motívum a talajvesztettség, egy közös sors, ami hol összehozza, hol eltávolítja egymástól a szereplőket. Ők nem egy azonos társadalmi rétegből jött figurák, ellenben életük ezen szakaszában útkeresésük több metszéspontba sodorja őket egymással. A mozgás mellett a videotechnika a cselekményszervezés aktív részeseként dominál a darabban. A zene párhuzamosan és egymást kölcsönösen kiegészítve fejlődik a koreográfiával.

Az alkotó a Fidelionak adott interjújában így mesélt az új bemutatóról: "Állapotokat mutatok meg, amikben erősen jelenik meg a talajvesztettség érzése, ez az egyik alapmotívum. Különböző karakterek vonulnak fel az előadásban, akik nem egy társadalmi rétegből jönnek, mégis azonos élethelyzetben vannak. Van köztük színésznő, futár, világjáró és hajléktalan is. Nem akarom nagyon sötéten felfesteni a helyzetet, de akkor is fontosnak érzem ábrázolni azt a bizonytalansági állapotot, ami a külföldre vándorló társainkat jellemzi. Én elsősorban nem azt mutatom meg, hogy miért távozik valaki, hanem azt, hogy kint mi történik vele. Ezt a helyzetet árnyalja majd, hogy a különböző karakterek miként hatnak egymásra az idegen környezetben."

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Plusz

Új remény – Művészek a rákkal küzdő magyar kajakosért

A Fidelio kezdeményezésére művészek is segítik Tóth Róbert ifjúsági Európa- és többszörös magyar bajnok kajakos gyógykezelését. Már felajánlotta segítségét Miklósa Erika, Polyák Lilla, Náray Erika és Józan László. A Fidelio örömmel fogadja a további művész támogatókat!
Klasszikus

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc interjú

"Ami igazán gazdaggá tesz minket, az a sokféleség"

Az idei Budapest Táncfesztivál egyik külföldi fellépője a Company Wang Ramirez, amelynek két alapítója, Honji Wang és Sébastien Ramirez EVEREYNESS című produkciójukkal kapcsolatban árult el kulisszatitkokat.
Tánc magazin

Így néznek ki a fizetések nemek szerint a balettban

A női vezetők hiánya a balettben régi vita tárgyát képezi. Azonban most elindult egy oldal, a Dance Data Project, ami új kérdéseket vet fel.
Tánc kritika

Aki vállalja a tehetetlenségét, az nevetségessé válik?

A minden előadásához új formanyelvet kereső Tünet Együttes ezúttal magáról beszélt A tünetegyüttes című performanszában, amihez csak egyetlen út kínálkozott: az őszinteség.
Tánc ajánló

A Tünet Együttes bemutatja, hogy működik ma egy független társulat

Február 18-án és 19-én a Trafóklubban szembesít a Tünet Együttes a következő kérdésekkel: Hová tart a független színház? Mi közünk van ehhez nekünk, nézőknek? Régen minden jobb volt?
Tánc

Most már ilyen is van: férfi spicc-cipő

A nemi egyenlőség kérdése a balettet is utolérte: egyre több férfi vágyik új magasságokba, néhányan már spicc-re is felmerészkednek.