Tánc

Papírhajóval külföldre

2015.06.16. 16:38
Ajánlom
A Színház- és Filmművészeti Egyetemen fizikai színház szakot végzett Varga Krisztina koreográfus Persona és Hosszútávfutár című munkái után június 20-án az emigrálás témáját feldolgozó Papírhajótörötteket mutatja be a Bethlen Téri Színházban.

Emigrálás, elképzelt sorsok, események a mozgás nyelvén keresztül láttatva. A karaktereket eltérő forrásból származó vendégszövegek ihlették, kik között megtalálhatók neves külföldi és kortárs magyar szerzők is - Bukowski, S.C.N.A.S. Alapvető motívum a talajvesztettség, egy közös sors, ami hol összehozza, hol eltávolítja egymástól a szereplőket. Ők nem egy azonos társadalmi rétegből jött figurák, ellenben életük ezen szakaszában útkeresésük több metszéspontba sodorja őket egymással. A mozgás mellett a videotechnika a cselekményszervezés aktív részeseként dominál a darabban. A zene párhuzamosan és egymást kölcsönösen kiegészítve fejlődik a koreográfiával.

Az alkotó a Fidelionak adott interjújában így mesélt az új bemutatóról: "Állapotokat mutatok meg, amikben erősen jelenik meg a talajvesztettség érzése, ez az egyik alapmotívum. Különböző karakterek vonulnak fel az előadásban, akik nem egy társadalmi rétegből jönnek, mégis azonos élethelyzetben vannak. Van köztük színésznő, futár, világjáró és hajléktalan is. Nem akarom nagyon sötéten felfesteni a helyzetet, de akkor is fontosnak érzem ábrázolni azt a bizonytalansági állapotot, ami a külföldre vándorló társainkat jellemzi. Én elsősorban nem azt mutatom meg, hogy miért távozik valaki, hanem azt, hogy kint mi történik vele. Ezt a helyzetet árnyalja majd, hogy a különböző karakterek miként hatnak egymásra az idegen környezetben."

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

10 érdekesség a ma 75 éves Marton Éváról

Június 18-án ünnepli hetvenötödik születésnapját Marton Éva Kossuth-díjas operaénekes, a Magyar Szent István-rend birtokosa, a Corvin-lánc kitüntetettje, a nemzet művésze.
Zenés színház

DaCapo: lehet kétszer is érdekes ugyanaz a produkció?

Ismerik azt a keserédes érzést, amikor felvirrad egy várva várt esemény utolsó napja? Ezzel ébredtünk ma Miskolcon immár túl operabáron, régi keresztény hagyományokat idéző felvonuláson, és a RockGiovanni második előadásán is.
Zenés színház

Spontán, közös énekléssel zárult a miskolci operafesztivál

Dupla gálakoncerttel, utcabállal, remek hangulatban ért véget tegnap este a 18. Bartók Plusz. A friss Kossuth-díjas Sümegi Eszter még meg is énekeltette a Miskolci Nemzeti Színház közönségét.
Vizuál

Makulátlan pálya - a színész, akinek minden filmjét Oscarra jelölték

Marlon Brando? Daniel Day-Lewis? Esetleg Jack Nicholson? Valószínűleg ők ugranak be először, ha minden idők legjobb színészére gondolunk. Pedig a legtökéletesebb filmográfiája valószínűleg John Cazale-nak volt - ehhez azonban sajnos korai halála is hozzájárult.
Vizuál

Száz év magyar plakátjai a Magyar Nemzeti Múzeumban

Sör és vetőmag plakátok, színházi és politikai hirdetések is megtalálhatóak a Tolongó idők című időszaki kiállításon.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.