A francia koreográfus és rendező a járókelők reakcióira volt kíváncsi, ezért egy olyan láncreakciót vett filmre, amelyben a táncosok egymásnak adják át a mozdulatot – őket követve halad a kamera végig az utcán. Ebben a sorban ott látjuk az amerikai modern táncegyüttes hat táncosa mellett az utcai táncos, krupmer Tony Noscriptet, a breaktáncos Reemcat-et, a ritmikus gimnasztika versenyző Nathalie Fauquette-t, az utolsó láncszem pedig az AADT rangidős rajongója, az amatőr Claudette Walker – köré gyűlnek a táncosok a fináléban Hanto Beatmaker hip hop zenéjére.
Azt szerettem volna illusztrálni, hogy kortól, nemtől, nemzetiségtől függetlenül tudunk a táncon keresztül kommunikálni és tapasztalatot cserélni
– fogalmazott a 2017-ben készült videóval kapcsolatban a New York-i bázisú Medjellekh. „A tánc egy univerzális nyelv” – tette hozzá. Ez persze nem újdonság.
Az Alvin Ailey Amerikai Táncszínházat 1958-ban alapította a névadó koreográfus és táncos, Alvin Ailey fiatal, afroamerikai táncosokkal. „Megpróbálom megmutatni a világnak, hogy mi mind emberek vagyunk, és hogy a bőrszín nem számít, csak a munka minősége. Hogy létezhet olyan kultúra, amiben a fiatalok nem félnek kockázatot vállalni és megmutatni saját értéküket, különösen a tánc és más művészetek terén. Ez a munkám célja” – fogalmazott missziójával kapcsolatban Alvin Ailey, akinek
Revelations című előadása a történelem legtöbbet játszott modern táncdarabja lett.
A társulatalapító 1989-ben AIDS-ben meghalt, jelenleg Robert Battle művészeti vezetése mellett működik a társulat 32 táncossal, Alvin Ailey célkitűzését követve.