Tánc

Polunyin táncba foglalta saját karaktergyilkosságát

2019.06.04. 14:15
Ajánlom
A BBC-nek adott interjút a lassan antihőssé váló táncos az Instagram-os ámokfutásáról és legújabb előadásáról, amiben az őrült pap, Raszputyin alakját táncolja.

Polunyinról utoljára akkor írtunk, amikor a homofób és a túlsúlyos embereket kritizáló posztjait próbálta megmagyarázni, amikkel rajongói jelentős hányadát elvesztette. A botránykeltésben jelentős tapasztalattal bíró táncos először azzal keltett feltűnést, hogy egyik napról a másikra 22 évesen felmondott a Royal Ballet-nál, aminek történetében ő volt a legfiatalabb magántáncos. A riportban elmondta, miután először illették a „balett rosszfiúja” címkével, tudatosan szerette volna erre felépíteni az imidzsét, de ez rossz döntésnek bizonyult.

„Az emberek azt hiszik, a rosszfiú bélyeg segített engem az érvényesülésben, de valójában kereskedelmi szempontból csak hátrányom származott belőle, mert sok társulat épp emiatt nem akart velem dolgozni”.

Azt is bánja már, amit tavaly év végén a férfiakról írt az Instagramján. Továbbra is hangsúlyozza, ezzel nem a homoszexualitást kritizálta, hanem arról beszélt, hogy a színpadon szexuális orientációtól függetlenül szükségesnek tartja a férfi és női energia elkülönítését. Ehhez az állításához továbbra is tartja magát, de azt mondja, nagyon sajnálja, hogy sokakat megbántott ezzel a posztjával és ebből az incidensből megtanulta, milyen óvatosan kell bánni a közösségi médiával. Azóta már a menedzsementje kezeli ezeket a felületeket.

Sergei-Polunin-in-Fraudulent-Smile-credit-Alexey-Kerkis-1-min-e1559208186157-162513.jpg

Polunyin Raszputyin szerepében (Fotó/Forrás: Alexey Kerkis)

Ugyanakkor azt is elárulta, neki csak a Párizsi Opera Balettal gyűlt meg a baja a posztok miatt, más társulatok tárt karokkal fogadták, és szabadon szárnyalhatott. "Furcsa, érdekes tapasztalat volt, és úgy éreztem, hogy ez a karmám része, amit meg kellett élnem. De valójában szabadnak éreztem magam, szabadon táncolhattam” – fűzte hozzá. Most leginkább az új művek létrehozása motiválja őt, mint amilyen a Rasputin című balett. Szerinte a klasszikus balettnek leáldozott, fizikailag számára már nem tartogat kihívást egyetlen klasszikus szerep sem.

„Belőlem hiányzik a klasszikus balett könnyedsége. A londoni kortárs programok sokkal nehezebbek és megterhelőbbek a test számára. A klasszikus balett közben az elméd nyugodt, hiszen ezt tanultad évekig. De én ki szeretném tolni a határaimat”

– fogalmazott. Hozzátette: "Ráadásul öregszem, ami azt is jelenti, hogy bizonyos szempontból erősödöm, például jobb az állóképességem. Ez egy érdekes beszélgetés a testemmel". A napokban mutatta be a londoni Palladium színpadán az ellentmondásos életű szerzetesről szóló, Rasputin című balettet. Polunyin válasza egyértelmű arra a kérdésre, hogy nőket elcsábító, orgiákat szervező alkoholista papról, vagy a nép egyszerű gyermekéről, szent életű szerzetesről van-e szó. „Összetett figura, aki számomra mégis inkább a jók közé tartozik. Egy szent és gyógyító ember, aki megtanít tisztának maradni. A koreográfus Yuka Oishi egy igazán emberi történetet kreált az alakja köré: Raszputyin a saját démonjaival harcol és képes a saját fejében létező fekete lyukban elveszni”.

Mintha csak magáról beszélne Polunyin, és valóban, a kritikusok mind arról számoltak be, hogy ez a darab csupán egy gyenge próbálkozás Polunyin részéről, hogy Raszputyin alakján keresztül igazolja korábbi tetteit, a megbánás mindenféle jele nélkül. "Kevesebb belső démont, több táncot" – kívánják egyöntetűen, és ehhez csak csatlakozni tudunk. 

(Címlapkép: Vitaly Krivtsov)

(Forrás: bbc.com)

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Távozó ügyvezető, elmaradó programok a Fesztiválzenekarnál

Számos jövőre tervezett programot, köztük az idősotthonokba és kisgyermekeknek szervezett koncerteket kénytelen lemondani a Budapest Fesztiválzenekar a kieső TAO-forrás miatt. Leépítés kezdődött meg a háttérstábban.
Klasszikus

A karmester nem közlekedési rendőr

Kitűnő hegedűsből lett rendkívüli karmester. Takács-Nagy Gábor energiája a színpadon a zenét szolgálja, interjú közben pedig az őszinte beszélgetés záloga. Október elején, egy budapesti zenekari próba és egy mesterkurzus közben kerestük fel az Egyesült Királyságban élő művészt.
Színház

Botrány a Katonában: kitiltották az egyik dolgozót

A Katona József Színház egyik szerződéses munkatársa erkölcsi határokat átlépő módon viselkedett a színház dolgozóival. A színház nem nevezte meg a szóban forgó személyt.
Klasszikus

Az EU is elismerte a Kodály-módszeren alapuló digitális tudásközpontot

A zeneoktatás innovatív módszereinek kidolgozására létrejött digitális zenepedagógiai tudásközpont, a Kodály HUB az első magyar vezetésű felsőoktatási Erasmus-projekt, amely „Jó Gyakorlat” és „Sikertörténet” minősítést is nyert.
Klasszikus

Fischer Iván megszólalt a Fesztiválzenekar megszorításai kapcsán

A Fesztiválzenekar karmestere az Indexnek elmondta: egy ideális rendszerben 4-5 évre előre lehetne tervezni. Szerinte az sem jó, ha többet kap az, aki ügyesebben lobbizik vagy jobb kapcsolatai vannak.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc gyász

Elhunyt Hegedűs Judit balettművész, Simándy József özvegye

Életének 85. esztendejében elhunyt Hegedűs Judit balettművész, aki már 14 évesen debütált az Operaházban, később negyedszázadon át a társulat megbecsült tagja volt.
Tánc magazin

"Ő volt A balerina" – 30 éve halt meg Lakatos Gabriella

Lakatos Gabriella az 1945 utáni magyar balettművészet egyik legnagyobb csillaga volt, akit semmi sem tántorított el a színpadtól: nyugdíjazása után énekes karriert épített. A táncos díva 1989. november 12-én hunyt el.
Tánc ajánló

Velekei László másodszor is táncszínpadra állítja az Anna Kareninát

Két évvel ezelőtt már készített egy táncszínpadi adaptációt Tolsztoj regényéből a GGTánc Eger és a Miskolci Balett közös produkciójaként. Most saját társulata, a Győri Balett számára készített friss koreográfiát Veleki László, ami november 9-én debütál Győrben, december 21-én pedig a Müpában.
Tánc ajánló

A Nemzeti Táncszínházban várnak az éjszaka csodái

4 év és 19 teltházas előadás után búcsúzik a Trafótól Az éjszaka csodái. A Weöres Sándor ihlette vizuális trip új helyen, a Nemzeti Táncszínházban kerül repertoárra, először november 7-én.
Tánc interjú

"Annyira hittünk ebben az őrületben, hogy a falon is átmentünk volna"

Negyven éve az akkori végzős klasszikus balett-évfolyam forradalmi hevülettől fűtve úgy döntött, társulatot alapít, és radikálisan új irányokat keres a táncművészeten belül. A Győri Balettről Kiss Jánost kérdeztük, akinek ez az utolsó évada társulatigazgatóként.