Tánc

Polunyin táncba foglalta saját karaktergyilkosságát

2019.06.04. 14:15
Ajánlom
A BBC-nek adott interjút a lassan antihőssé váló táncos az Instagram-os ámokfutásáról és legújabb előadásáról, amiben az őrült pap, Raszputyin alakját táncolja.

Polunyinról utoljára akkor írtunk, amikor a homofób és a túlsúlyos embereket kritizáló posztjait próbálta megmagyarázni, amikkel rajongói jelentős hányadát elvesztette. A botránykeltésben jelentős tapasztalattal bíró táncos először azzal keltett feltűnést, hogy egyik napról a másikra 22 évesen felmondott a Royal Ballet-nál, aminek történetében ő volt a legfiatalabb magántáncos. A riportban elmondta, miután először illették a „balett rosszfiúja” címkével, tudatosan szerette volna erre felépíteni az imidzsét, de ez rossz döntésnek bizonyult.

„Az emberek azt hiszik, a rosszfiú bélyeg segített engem az érvényesülésben, de valójában kereskedelmi szempontból csak hátrányom származott belőle, mert sok társulat épp emiatt nem akart velem dolgozni”.

Azt is bánja már, amit tavaly év végén a férfiakról írt az Instagramján. Továbbra is hangsúlyozza, ezzel nem a homoszexualitást kritizálta, hanem arról beszélt, hogy a színpadon szexuális orientációtól függetlenül szükségesnek tartja a férfi és női energia elkülönítését. Ehhez az állításához továbbra is tartja magát, de azt mondja, nagyon sajnálja, hogy sokakat megbántott ezzel a posztjával és ebből az incidensből megtanulta, milyen óvatosan kell bánni a közösségi médiával. Azóta már a menedzsementje kezeli ezeket a felületeket.

Sergei-Polunin-in-Fraudulent-Smile-credit-Alexey-Kerkis-1-min-e1559208186157-162513.jpg

Polunyin Raszputyin szerepében (Fotó/Forrás: Alexey Kerkis)

Ugyanakkor azt is elárulta, neki csak a Párizsi Opera Balettal gyűlt meg a baja a posztok miatt, más társulatok tárt karokkal fogadták, és szabadon szárnyalhatott. "Furcsa, érdekes tapasztalat volt, és úgy éreztem, hogy ez a karmám része, amit meg kellett élnem. De valójában szabadnak éreztem magam, szabadon táncolhattam” – fűzte hozzá. Most leginkább az új művek létrehozása motiválja őt, mint amilyen a Rasputin című balett. Szerinte a klasszikus balettnek leáldozott, fizikailag számára már nem tartogat kihívást egyetlen klasszikus szerep sem.

„Belőlem hiányzik a klasszikus balett könnyedsége. A londoni kortárs programok sokkal nehezebbek és megterhelőbbek a test számára. A klasszikus balett közben az elméd nyugodt, hiszen ezt tanultad évekig. De én ki szeretném tolni a határaimat”

– fogalmazott. Hozzátette: "Ráadásul öregszem, ami azt is jelenti, hogy bizonyos szempontból erősödöm, például jobb az állóképességem. Ez egy érdekes beszélgetés a testemmel". A napokban mutatta be a londoni Palladium színpadán az ellentmondásos életű szerzetesről szóló, Rasputin című balettet. Polunyin válasza egyértelmű arra a kérdésre, hogy nőket elcsábító, orgiákat szervező alkoholista papról, vagy a nép egyszerű gyermekéről, szent életű szerzetesről van-e szó. „Összetett figura, aki számomra mégis inkább a jók közé tartozik. Egy szent és gyógyító ember, aki megtanít tisztának maradni. A koreográfus Yuka Oishi egy igazán emberi történetet kreált az alakja köré: Raszputyin a saját démonjaival harcol és képes a saját fejében létező fekete lyukban elveszni”.

Mintha csak magáról beszélne Polunyin, és valóban, a kritikusok mind arról számoltak be, hogy ez a darab csupán egy gyenge próbálkozás Polunyin részéről, hogy Raszputyin alakján keresztül igazolja korábbi tetteit, a megbánás mindenféle jele nélkül. "Kevesebb belső démont, több táncot" – kívánják egyöntetűen, és ehhez csak csatlakozni tudunk. 

(Címlapkép: Vitaly Krivtsov)

(Forrás: bbc.com)

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Erős, makacs és érzékeny - Meryl Streep 70 éves

Ma ünnepli hetvenedik születésnapját a háromszoros Oscar-díjas Meryl Streep, a ma élő legnagyobb színészek egyike, akit 21 alkalommal jelöltek Oscar és 31 alkalommal Golden Globe díjra. Portré.
Színház

„Egy Beethoven-koncert után kisebb a valószínűsége annak, hogy valakit fejbe verjünk”

Az Ördögkatlan két megálmodójával, Kiss Mónikával és Bérczes Lászlóval arról beszélgettünk, miből fakad a fesztivál egyedi hangulata és milyen új fellépőket avatnak idén, de néhány praktikus tanáccsal is ellátják azokat, akik kedvet kapnának ellátogatni a fesztiválra július 30. és augusztus 3. között.
Jazz/World

M és Ö és R és K, avagy nem tudom, milyen zene ez, de nagyon jó

Funk, soul, pszichedelikus pop, lo-fi és blues, nem is ez a lényeg, hanem hogy a Mörk nem csak azt tudja, hogyan zenéljen, hanem azt is, hogyan zenéljen Neked.
Jazz/World

David Gilmour 6 milliárd forintért adta el a gitárjait, hogy segítse a klímakatasztrófa elleni harcot

A Pink Floyd gitáros-énekese, a Wish You Were Here szerzője rekordáron adta el a hangszereit, azokat is, amiket az ikonikus lemezein használt. Egy zöld szervezetet támogat a pénzzel.
Zenés színház

Aj Vej-vej Turandotot rendez Rómában

A hazájában játszódó Puccini-operának a kínai képzőművész nemcsak a rendezője lesz, hanem ő tervezi a jelmezeket is.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc hír

A tánc a legjobb kulturális immunerősítő – elkezdődött a 15. Magyar Táncfesztivál

Két tánctechnikai bravúr-darabbal nyitott hétfőn este Győrben a Magyar Táncfesztivál.
Tánc videó

Újabb táncos portréfilm a láthatáron, ezúttal Natalia Osipováról

A Force of Nature című új dokumentumfilm a méltán híres balerina karrierjének egy évét követi nyomon.
Tánc hír

Életrajzi film készül Alvin Aileyről, az afroamerikai modern tánc úttörőjéről

A filmet az Oscar-díjas Holdfény című dráma rendezője, Barry Jenkins forgatja – értesült a The Hollywood Reporter.
Tánc magazin

3D-s hologrammal helyettesítik az állatokat ebben a cirkuszban

A német Roncalli Cirkusz merész húzással modernizálta a műfajt: élő állatok helyett a modern technikát vetik be.
Tánc videó

A legnehezebb témákhoz humor kell – Gál Eszter és Hód Adrienn a Kult50-ben

Gál Eszter, az Artman Egyesület alapítója és Hód Adrienn koreográfus beszélgetnek a Kult50 kamerái előtt humorról, közönségről, közösségről és a táncról, ami mindenkié.