Tánc

Saját koreográfiával állítja színpadra A diótörőt a Táncművészeti Egyetem

2017.12.09. 15:36
Ajánlom
December 12. és 21. között 19 előadás keretében csaknem ötezer gyerek tekintheti meg a Magyar Táncművészeti Egyetem idei Diótörő előadás-sorozatát.

Az intézmény szinte alapítása óta minden évben előadja Csajkovszkij világszerte kedvelt és játszott mesebalettjét. A mű végigkíséri a klasszikus balett növendékek kilencéves képzési idejét, fellépési lehetőséget kínálva valamennyi évfolyam számára. A most műsorra tűzött, egyórás, saját koreográfiákkal feldolgozott karácsonyi koncertdarabot elsősorban a kisiskolás korosztály igényeihez igazították az eredeti zenére, megőrizve a történet legfontosabb részeit.

egerek

egerek

A budapesti előadások zömét iskolai osztályok látogatják majd.

A koreográfiák elkészítésében az intézmény tanárai, neves táncművészek közreműködtek: Szakály György, Macher Szilárd, Barna Mónika, Szitt Melinda, Brieber Éva.

Az előadás kiegészül szóbeli magyarázatokkal, ismertetőkkel és egyéb vizuális elemekkel.

Az egyetem és a Diótőrő

A karácsonyi mesebalett a növendékek hagyományos tanulódarabja, professzionális előadásmódot feltételezve és elvárva. A növendékek 1950-óta az utóbbi évekig rendszeresen szerepeltek az operaházi előadásokban, a Thália Színházban pedig 13 éven keresztül volt műsoron a főiskola egy korábbi produkciója, amely az amerikai Robert Lindgren koreográfiája volt.

Bár a karácsonyi időszakban Hoffman 1892-ben írt művének számos feldolgozása látható, az MTE produkciójához hasonlót, vagyis, hogy minden szerepet növendékek adnak elő, csak Szentpétervárott tartanak repertoáron.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Mi történik, ha Don Giovanniból RockGiovanni lesz?

Ütős napunk volt tegnap Miskolcon. Délután stand-up, este pedig a várva várt idei népopera: a RockGiovanni. Nevettünk, izgultunk, elámultunk, ünnepeltünk, kutyagoltunk, fáztunk... És persze jól el is fáradtunk. De megérte.
Klasszikus

87 évesen elhunyt Gennagyij Rozsgyesztvenszkij

A világhírű orosz karmester több ízben járt Magyarországon is. Több mint félszáz művet írtak neki kortárs zeneszerzők.
Színház

Székely Krisztát, Kováts Adélt és a kolozsvári társulatot is díjazta a POSZT

A XVIII. Pécsi Országos Színházi Találkozó szakmai, színész- és közönségzsűrije idén is döntött a fesztivál díjairól. A Kolozsvári Állami Magyar Színházé a legjobb előadásnak járó elismerés, a Fidelio támogatásával átadott legjobb 30 év alatti színésznőnek járó díjat Szakács Hajnalka vehette át. Íme a díjazottak listája!
Zenés színház

DaCapo: lehet kétszer is érdekes ugyanaz a produkció?

Ismerik azt a keserédes érzést, amikor felvirrad egy várva várt esemény utolsó napja? Ezzel ébredtünk ma Miskolcon immár túl operabáron, régi keresztény hagyományokat idéző felvonuláson, és a RockGiovanni második előadásán is.
Vizuál

Frida Kahlo személyes tárgyai a Victoria és Albert Múzeumban

A Frida Kahlo: Making Her Self Up (Hogyan építette fel magát Frida Kahlo) című kiállítás több mint 200 tárgyat mutat be a művész mexikóvárosi szülőházából, a Kék Házból, ahol 1954-ben, 47 éves korában meghalt. Festményei július elején Budapestre érkeznek.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.