Tánc

Semmi nem kerek

2014.03.17. 20:45
Ajánlom
A PR-Evolution Dance Company Éjjeli kávézó című kortárs „táncképei" és a Magdaléna táncdráma március 21-én a Nemzeti Táncszínházban szerepelnek.

Nemes Zsófia első koreográfiájában Szirtes Edina Mókus zenéjére egy esti kávézó tárul a szemünk elé. Kellemes hölgyek érkeznek, csevegnek, teáznak, ám furcsa érzés kerít hatalmába, valami szokatlan, mintha hiba került volna a rendszerbe. Egyik percben magával ragad a formák kavalkádja, vonalak rohannak a térbe, ívek hajladoznak, ahogy a test, csak a tánc képes rajzolni és szólni.

A következő percben egy felbukkanó rendszer veszi át az uralmat a tér felett, de a szimmetria még sem az, és a rendnek néha a káosz a vezető elve. Semmi nem egész, semmi nem kerek, a körnek is elvesznek a határai. Játék egy éjszakai partin, ahol különleges, extrém figurák bukkannak elő, meglepetések, váratlan helyzetek abszurditása vár ránk (vall rólunk) az eleven test, az érzéki tánc jelent idéző valóságában. Az előadás kiinduló alapja: reflexió az 1945 utáni magyar modern művészetre.

A társulattal már sokadszor együtt dolgozó Leo Mujic darabjához, az est második részéhez Szép Ernő versei (Csillagok, A gyertyának repült a lepke, Köszönöm) adták az ihletet a koreográfiához, mely egy viharos szerelem történetét idézi. A 'se vele, se nélküle' - mindannyiunk számára ismert - tapasztalatához kínál egy újabb adalékot. Leo Mujic Belgrádban született fiatal koreográfus. Neves társulatok tagjaként és szabadúszóként nagy hírnevet szerzett magának Európa-szerte, mind a klasszikus balett, mind a kortárs tánc területén.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Ez a klarinétos nem jutott be álmai iskolájába, mert a barátnője hamis elutasító levelet küldött neki

Szegény Eric Abramovitz hétéves kora óta egy Los Angeles-i konzervatóriumban akart tanulni, de a barátnője nem akarta, hogy a fiú olyan messze költözzön tőle, és akcióba lépett.
Zenés színház

Magasrangú francia kitüntetést kapott Jonas Kaufmann

A német tenor, aki továbbra is egy személyben látja el az előző generáció három tenorjának feladatait, a Művészi Érdemrend tiszti fokozatát kapta meg a franciáktól.
Tánc

Mesternő, nagybetűvel

Lőrinc Katalin egy személyben aktív táncos, pedagógus és teoretikus. Június 25-én a Müpában mutatkoznak be tanítványai, akik már az ő új oktatási metódusa szerint végeztek a Táncművészeti Egyetemen. Emellett nemrég megjelent, A test mint szöveg című könyvéről is beszélgettünk.
Vizuál

Instagramon dokumentálta apja halálát egy fotós

Apja élete utolsó tanítását akarta átadni fiának, akinek teljesen hiányzott addigi életéből - fia pedig így, fotókon keresztül próbálta feldolgozni a tragédiát. A sorozat végül mindkettőjük számára sokkal többet adott.
Zenés színház

Amerikáig is eljutott a nagy port kavart Billy Elliot-ügy híre

Az egyik legnépszerűbb hollywoodi portál „gaygate”-ről, azaz meleg-botrányról ír az elmaradt előadásokkal kapcsolatban.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc gálaest

Csúcspontjához érkezik a győri táncfesztivál

Áramlás címmel tartanak európai gálaestet a XIV. Magyar Táncfesztiválon június 23-án, szombaton. Az est a táncszakma kiemelt szerepvállalását demonstrálja a város Európa Kulturális Fővárosa 2023 pályázatában.
Tánc beszámoló

Nők, férfiak és ezek különféle kombinációi

Ha összegezni kellene a győri táncfesztivál 5. napján látottakat, akkor az egyik fontos tapasztalat az lenne, mennyire különbözőképpen gondolkodnak a jelenkori alkotók a nemi szerepekről.
Tánc modern tánc

Mesternő, nagybetűvel

Lőrinc Katalin egy személyben aktív táncos, pedagógus és teoretikus. Június 25-én a Müpában mutatkoznak be tanítványai, akik már az ő új oktatási metódusa szerint végeztek a Táncművészeti Egyetemen. Emellett nemrég megjelent, A test mint szöveg című könyvéről is beszélgettünk.
Tánc tudósítás

Tömegpszichózis és szerelmi vajúdás a győri Magyar Táncfesztiválon

Idén csupán két napra sikerült eljutnom a XIV. Magyar Táncfesztiválra, Győrbe, ahol a gyönyörködtető változatosság jegyében zajlanak az esti előadások. Beszámoló a 4. nap történéseiről.
Tánc magazin

„Ne játszd túl, de kevés se legyél!”

Két életük van: az egyik az általános iskolában kezdődik minden reggel, mint minden átlagos gyereké, a másik délután egykor a Madách Musical Táncművészeti Iskolában, ahol felveszik a balettcipőt és elkezdik próbálni a Billy Elliot – a Musical című darabot.