Tánc

Sinfonia Eroica

2010.04.08. 00:02
Ajánlom
Beethoven, Mozart és Jimmy Hendrix. Hét táncos. Eufóriáig hajtott, sodró lendületű koreográfia. Csupa életigenlés. Igazi csemege.

A belga Michèle Anne De Mey mozdulatnyelve folyékony, gyengéd, könnyed és világos. A koreográfiájából áradó érzékiség, spontaneitás és mélyen emberi törékenység egészen elvarázsolja a nézőt. Beethoven monumentális harmadik (Eroica) szimfóniája csak ugródeszkaként szolgál: a koreográfus a tánc felszabadító, boldogító erejét helyezi a középpontba. A darabban folyamatosan keverednek az érzelmek: a komolyság és a játékosság, a lendület és a szemlélődés, az erő és a lázas energia. Ebben az előadásban a mozdulat a zene foglya, megszállottja: követi az áradó, gigantikus hangözönt. Tökéletes szinkronban végrehajtott mozdulatsorok, könnyed, évődés, civakodás, egy kötélpálya a színpadon, vízzel telt vödrök kerülnek elő és a táncosok gondtalan gyerekek módjára csúszkálnak percekig.

Michèle Anne De Mey belga koreográfus táncosként megjárta a Béjart alapította Mudrát, dolgozott Anne Teresa De Keersmaekerrel, 1990-ben alapította meg saját társulatát: a bemutatkozásra készült a Sinfonia Eroica, melyet a 2006-ban újított fel. Michèle Anne De Mey 2005 óta a Charleroi/Danses koreográfiai központ művészeti igazgatója.

2010. április 16., 17. 20:00 - Trafó - Kortárs Művészetek Háza

Sinfonia Eroica 

Koreográfus: Michele Anne De Mey

Asszisztens: Gregory Grosjean

Asszisztens és zenei tanácsadó: Thierry De Mey

Előadók: Gabriella Iacono, Adrien Le Quinquis, Gala Moody, Ashley Chen, Leif Firnhaber, Kyung Hee Woo, Thi Mai Nguyen

Díszlet: Michel Thuns

Fény: Simon Siegman

Jelmez: Isabelle Lhoas

Zene: Wolfgang Amadeus Mozart (a Bastien und Bastienne nyitánya), Ludwig van Beethoven ("Eroica" szimfónia, quadrille No. 7, "Eroica" variációk), Jimi Hendrix

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

10 érdekesség a ma 75 éves Marton Éváról

Június 18-án ünnepli hetvenötödik születésnapját Marton Éva Kossuth-díjas operaénekes, a Magyar Szent István-rend birtokosa, a Corvin-lánc kitüntetettje, a nemzet művésze.
Zenés színház

DaCapo: lehet kétszer is érdekes ugyanaz a produkció?

Ismerik azt a keserédes érzést, amikor felvirrad egy várva várt esemény utolsó napja? Ezzel ébredtünk ma Miskolcon immár túl operabáron, régi keresztény hagyományokat idéző felvonuláson, és a RockGiovanni második előadásán is.
Zenés színház

Spontán, közös énekléssel zárult a miskolci operafesztivál

Dupla gálakoncerttel, utcabállal, remek hangulatban ért véget tegnap este a 18. Bartók Plusz. A friss Kossuth-díjas Sümegi Eszter még meg is énekeltette a Miskolci Nemzeti Színház közönségét.
Vizuál

Makulátlan pálya - a színész, akinek minden filmjét Oscarra jelölték

Marlon Brando? Daniel Day-Lewis? Esetleg Jack Nicholson? Valószínűleg ők ugranak be először, ha minden idők legjobb színészére gondolunk. Pedig a legtökéletesebb filmográfiája valószínűleg John Cazale-nak volt - ehhez azonban sajnos korai halála is hozzájárult.
Vizuál

Száz év magyar plakátjai a Magyar Nemzeti Múzeumban

Sör és vetőmag plakátok, színházi és politikai hirdetések is megtalálhatóak a Tolongó idők című időszaki kiállításon.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.