Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.
Suejin Kang, a BBGP zsűrielnöke arra a kérdésre, hogy a verseny végén mit üzen a fiatal balettművészeknek, rögtön válaszolt:
Soha ne adják fel, a nehezebb napokon sem!
A dél-koreai mesternő hangsúlyozta, aki ebben a szakmában professzionális szintre szeretne eljutni, annak nincs könnyű dolga.
„Szigorúan pontoztam a produkciókat, hiszen ez a munkám. Szigorú vagyok, de jó szándékú. Tehát
ha valakinek keményen értékeltem a fellépését, az nem azt jelenti, hogy adja fel.
A tánc olyan, amit mindig lehet folytatni, akár profi szinten, akár csupán szenvedélyből. Az élet tele van meglepetéssel és sokkal több annál, mint amennyit ebből a világból látunk.”
A zsűrielnök hozzátette, jó élményekkel fog hazatérni a verseny után. Suejin Kang keveset látott a magyar fővárosból, hiszen a verseny komoly és sűrű időbeosztása a döntéshozó zsűritagok minden idejét igénybe vette, azonban az első benyomásai kiválóak Magyarországról és Budapestről. A világhírű balettművész egyszer szívesen visszatérne, hogy jobban megismerje a fővárost.
David Makhateli, a londoni Királyi Balett egykori principalja, a Grand Audition alapító igazgatója a Budapest Ballett Grand Prix-t nagyon fontos kiugrási lehetőségként aposztrofálta a résztvevők számára. Az elismert és roppant jó kedélyű szakember úgy látja, a fiataloknak lehetőségük nyílt „jobb szögből” betekinteni a világ különböző iskoláinak és táncosainak munkájába és abba, hogy hol mire helyezik a hangsúlyt egy ilyen versenyen.
„Rengeteg különböző táncost láthattunk, akik más-más szinten vannak szakmailag, de erre számítottunk.
Vannak, akik képzettebbek, magasabb színvonalat képviselnek, vannak, akiknek még van hova fejlődni. Ez nem baj, ezért voltunk itt, hogy tanácsot adhassunk nekik.
Azt gondolom, a döntőbe jutó versenyzők magasra tették a mércét, és biztos vagyok benne, hogy vannak olyanok, akik figyelemmel fogják kísérni egy-egy fiatal tehetség útját a jövőben is.”
David Makhateli hozzátette, remek volt a szervezés, kiváló volt a verseny indulása. A gáláról elárulta, nagyon jó érzés volt a zsűri igen sűrű, hatórás vagy hosszabb „műszakaiból” álló három nap után leülni a közönség soraiba és nem értékelni, részletekre koncentrálni, hanem csupán élvezni a műsort.
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Suejin Kang és David Makhateli a BBGP zsűrijében (fotó/forrás: Falcz Zsófi / Magyar Táncművészeti Egyetem)