Tánc

Táncban mondják el

2017.08.29. 12:03
Ajánlom
Orosz balerina, indiai táncos, vagy brooklyni street dancer - egy közös van bennük: mindannyian a mozgásban tudják a legjobban kifejezni önmagukat. A The New Times heti rendszerességű videósorozatában híres és kevésbé ismert táncosok mesélnek az általuk képviselt táncstílusról egy Instagram posztnyi terjedelemben.

Ha valaki beüti az Instagramon azt, hogy #SpeakingInDance, akkor tulajdonképpen egy élő, folyamatosan bővülő, multimédiás katalógust talál a jelenkori táncéletről. Ebben a klasszikus balett-től, a tradicionális indiai táncon keresztül, a brooklyn-i utcatáncig rengeteg stílus képviselője ad ízelítőt abból a világból, amiben él, legyen szó a stílus történetéről, személyes érintettségről, vagy egy-egy szerep megformálásának folyamatáról.

Isabelle Boylston például a Balanchine-féle Csajkovszkij Pas De Deux próbájába engedett bepillantást, amit a Metropolitan Operában mutattak be az American Ballet Theater társulatával. Ennek kapcsán kifejtette nézeteit, miszerint „hiba azt gondolni, hogy jobb leszel, ha a személyiségedet és az egódat a lépések elé helyezed. Valójában akkor sikerülhet mindez, ha nyitottan a pillanatban létezel”. Isabelle Boylston egyébként táncdublőrként közreműködik abban a Jennifer Lawrence rendezte Red Sparrow című hollywood-i filmben, amiben Szergej Polunyin szerepet is kapott. 

Its a little bit like being shot out of a cannon because you have no time to prepare youre off, and you just, like, go! @isabellaboylston said of this dazzling variation from #georgebalanchines Tchaikovsky Pas de Deux, which she performs on Saturday night at the #metropolitanoperahouse with @abtofficial opposite @josephgorak. For her, the ballet is all about dancing and musicality. Its a mistake to think that you can make it better by putting yourself and your ego all over the steps, she said. It really succeeds when you leave yourself open to being in the moment. Youll come through no matter what. And while she may not dance @nycballet, the house of Balanchine, @isabellaboylston who plays #jenniferlawrences dance double in the upcoming spy film #redsparrow is a natural Balanchine ballerina. I would love to do more, honestly, she told the @nytimes writer @giadk. I wish we could do a dancer exchange. That would be the coolest. It certainly would. #petermartins, #kevinmckenzie: Any takers? @ezrahurwitz made this video for #SpeakingInDance, our weekly series exploring the world of #dance.

The New York Times (@nytimes) ltal megosztott bejegyzs,

Egy másik népszerű posztban a Benjamin Millepied által koreografált In Silence We Speak című duettből mutat részletet Carla Corbes és Janie Claire, az L.A. Dance Project két táncosa. Ők az School of American Balletban ismerkedtek meg és azt mondják, úgy érzik, mintha testvérek lennének. Janie, aki 2014-ben vonult vissza a The New York Citty Ballet-tól, azt mondja túl hűvös volt számára a társulat, és azt gondolta, soha többé nem fog táncolni, ehhez képest most Benjamin Millepied csapatának oszlopos tagja.

#SpeakingInDance | I call her my bossy friend, @carlakorbes said of the dancer @janieclaire, her partner in @benjaminmillepieds new duet, In Silence We Speak. Its meant affectionately. (Janie moves briskly; Carla more fluidly.) There are enigmatic, slowly unfolding sculptural scenes in Silence, but Benjamin also choreographed a fast, springing section with quick footwork that relies on precision and attack. We dont want it to look messy, Carla said. I love that were really trying to be together. The pair, who met at @sab_nyc in 1996 and then danced together at @nycballet, say theyve always felt like sisters. They reunite at @thejoycetheater over the next 2 weeks, where theyll perform the duet with @ladanceproject. Janie, who retired from City Ballet in 2014, didnt expect to dance again, but is now a full-time member of the group. The company to me is cool, she told the @nytimes writer @giadk with a laugh. They do cool stuff and theyre always in cool places. Theres so much more than just the dancing part going on. @adamgolfer made this video, shot at @purchasecollege, for #SpeakingInDance, our weekly series exploring the world of #dance.

The New York Times (@nytimes) ltal megosztott bejegyzs,

Legutóbb az indiai bharatanatyam-táncost, és asztronómust, Apoorva Jayaramant kapták lencsevégre, aki elmesélte, hogyan tudja a belső békéjét megtalálni egy akkora metropoliszban, mint New York. Párhuzamba hozta az általa művelt két terültet, az asztronómiát és a táncot: "Mindkettő az elméd trenírozásáról szól, és az intuíciók fejlesztéséről szól". A videón egy tradicionális pávatáncból mutat részletet. 

#SpeakingInDance | Where do you find that higher sense of realization? asked the dancer Apoorva Jayaraman. Where do you find inner peace? This piece basically says dont look outside to find that look within. @apoorva_rj, who performs on Aug. 24 at @dixonplace as part of Drive East 2017, a festival of classical Indian music and dance presented by @navatman, specializes in #bharatanatyam, which she started studying at 5. She also has a Ph.D in astronomy. Theres no money in astronomy or in dance, she said, laughing. But there are parallels: Its about how you train your mind and your sense of intuition, she said. If you look at ancient India, I dont think that science and art were ever compartmentalized. In this piece, @apoorva_rj begins with the peacock. Visually, it talks about how all of nature is in harmony with the music being played by Lord Krishna, she told the @nytimes writer @giadk.The peacocks move to the rhythm of his music, the bees hum along and the cows are fanning him with their tails. @gwbitz made this video for #SpeakingInDance, our weekly series exploring the world of #dance.

The New York Times (@nytimes) ltal megosztott bejegyzs,

További izgalmas táncmesékért kattintson ide!

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Nézd meg online Szabó Magda Pilátusát a IV. Hét Domb Filmfesztiválon!

A koronavírus-járvány miatt az interneten tekintheti meg a közönség hétfőtől a IV. Hét Domb Filmfesztivál döntős filmjeit, és a rendezvény történetében először szavazhat is a döntőbe jutott alkotásokra - közölték a fesztivál szervezői.
Színház

Őrködjetek! – Léner Péter az SZFE-ügyről

Lapunkhoz eljuttatott levelében megszólalt az SZFE kapcsán a 84 éves Kossuth-díjas és Jászai Mari-díjas rendező, színigazgató, érdemes művész, akinek fia, Léner András is apja nyomdokaiba lépett: színész és rendező. A levelet változtatás nélkül közöljük!
Klasszikus

Elmarad a Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó hangversenye

Nem tartják meg a Nemzeti Filharmonikus Zenekar szeptember 25-i koncertjét a Müpában, miután több tag kontaktusba került fertőzött személlyel.
Színház

A két pápa – Magyarországon először a Rózsavölgyiben

Vecsei H. Miklós igazi színászlegendákkal állítja színpadra XVI. Benedek és Ferenc pápa különleges kapcsolatát.
Klasszikus

Költözni kényszerül a Rádiózenekar

A Pázmány Péter Katolikus Egyetemhez kerül a Magyar Rádió által használt három épület, a Rádiózenekar viszont még nem szolgál közzétehető információkkal az ügyben. Az biztos, hogy költözniük kell.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc hír

Tisztújítást tartottak a Magyar Táncművészek Szövetségében

A Magyar Táncművészek Szövetségének közgyűlésén ötödik alkalommal választotta meg a tagság újabb három évre elnöknek Mihályi Gábort, a Magyar Állami Népi Együttes vezetőjét és társelnöknek Kiss Jánost, a győri Magyar Táncfesztivál igazgatóját - adta hírül a szakmai és érdekvédelmi szövetség.
Tánc magazin

Nevetve sírni, sírva nevetni – Cacti a Nemzeti Balett előadásában

A kaktuszok nem sírnak. Legalábbis egyikünk sem találkozott még könnyező tüskékkel – vagy mégis? A világhírű svéd koreográfus, Alexander Ekman Cacti című darabja csontig-velőig hatoló őszinteséggel mutatja be a kortárs tánc világát, humoros és fájdalmasan pontos képet adva arról, mennyire fontos számunkra a művészet „értelmezése”. Néha lényegesebb, mint a művészet maga. Ekman legsikeresebb koreográfiája a Magyar Nemzeti Balett tolmácsolásában érkezik Budapestre.
Tánc ajánló

Alexander Ekman svéd koreográfus indítja az Opera új évadát

A világhírű alkotó egyik legnépszerűbb műve, a Cacti a Magyar Nemzeti Balett és a Magyar Állami Operaház első bemutatója szeptember 11-én látható az Eiffel Műhelyházban.
Tánc hír

Átadták az idei Lábán Rudolf- és Halász Péter-díjakat

Augusztus 31-én a Trafóban immár 15. alkalommal hirdették ki a legjobb hazai kortárs táncprodukciókat elismerő díjat, valamint a színházi alkotókat méltató elismerést.
Tánc gyász

Elhunyt Rab István balettművész

Az 1953 disszidált táncművész 90 éves korában hunyt el, Amerikában – írja a New York Times-ra hivatkozva a Színház Online.