Két kortárs zenei mű inspirálta Kulcsár Noémi Harangozó Gyula-díjas koreográfus legújabb táncelőadását.
A kiindulópont Eötvös Péter Alle vittime senza nome (A név nélküli áldozatoknak) című zenekari rekviemje volt, melyben a szerző a Földközi-tengeren életét vesztő menekülteknek állított emléket.
A haláluk után nyugalmat kereső, tévelygő lelkeket megjelenítő produkció első részében Bella Máténak a Csongor és Tünde alapján készült The Night’s Monologue című műve hangzik el. A koncepció szerint, ahogy a darab zenei világában is egy világhírű érett zeneszerző és egy fiatal pályatársa kerül egymás mellé, a koreográfusok és a táncosok között is generációs találkozások jönnek létre.
Kulcsár Noémi nem először dolgozik a zeneszerzőkkel, 2014-es Tale című előadása szintén Eötvös Péter zenéjére épült, valamint ő volt Bella Máté A tavasz ébredése című operájának koreográfusa is. Elmondása szerint Eötvös Péter maga kereste meg az Alle vittime senza nome megírása után, hogy készítsen belőle táncelőadást.
Itt minden abszolút a zenéért és a zenéből van, tulajdonképpen egy témafeldolgozás egy szimfonikus balettben vagy kortárs táncban
A produkciót a Kulcsár Noémi Tellabor társulat táncosai adják elő, koreográfusként Safranka-Peti Zsófia és Wéninger Dalma is közreműködött az előadás létrehozásában.
Requiem – Táncelőadás Eötvös Péter és Bella Máté kortárs magyar zeneszerzők műveiből
Bemutató: október 24. 19:00, Nemzeti Táncszínház Nagyterem
Táncolják: a Kulcsár Noémi Tellabor táncosai
Dramaturg: Cseh Dávid
Jelmeztervező: Bati Nikolett
Koreográfus: Kulcsár Noémi, Safranka-Peti Zsófia, Wéninger Dalma
Rendező: Kulcsár Noémi
Fejléckép forrása: Andrea Merlo / Nemzeti Táncszínház