Tánc

Táncosok és cirkuszosok találkozója a Gödörben

2010.08.11. 14:54
Ajánlom
A Gödör Klubban rendezendő d’Watt Nemzetközi KortársTánc és Cirkusz Találkozóhoz augusztus 30. és szeptember 10. között egy workshop is kapcsolódik.

A d'Watt Nemzetközi KortársTánc Találkozót 2009 májusában rendezték meg első alkalommal az Erzsébet téri Gödör Klubban. A hagyományteremtő program célja egy olyan platform megteremtése, ahol a kortárs művészetek aktív alkotói nyithatnak egymás felé, és szemléleteiket, tapasztalatikat megosztva új kapcsolatokat építhetnek ki. Idén a szervezők a kortárstánc, valamint a cirkuszvilág művészeit hívták meg, hogy e két művészeti ág összefonódásával izgalmas előadásokat hozzanak létre.

A Találkozót megelőzően indul az a kéthetes kísérleti műhely, ahol kortárstáncosok és cirkuszi artisták dolgoznak majd együtt Roberto Magro vezetésével, aki a torinói FLIC Cirkusziskola és a frisancói Brocante Cirkuszfesztivál igazgatója. A műhely során létrejött előadás a Találkozó első napján kerül bemutatásra, ami a 2010/2011-es Spicc Színpad évadnyitó darabja is.

A rezidencia program célja az, hogy e két, egymáshoz nagyon közel álló művészeti ág összefonódva egy újabb előadói nyelvet hoz létre, az alkotói munka által pedig a résztvevő művészek tanulhatnak egymástól. A workshop első felében (aug. 30.-szept. 3.) a kortárs tánccal foglalkoznak a résztvevők Máthé Gabriella vezetésével, a második etapban (szept. 5-9.) a cirkusszal foglalkoznak Roberto Magro irányításával. A végeredmény premierje szeptember 10-én 21 órakor lesz a Gödör Klubban.

Az ingyenes workshopon a szervezők öt táncost és öt artistát tudnak fogadni. A jelentkezési feltételei: rövid önéletrajz, referencia (max. 10 perces videó vagy Youtube-link), a teljes rezidencia workshopon való részvétel.

Bővebb információ és jelentkezés augusztus 25-ig: mathegab@gmail.com; +36 (20) 206 7220

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

10 érdekesség a ma 75 éves Marton Éváról

Június 18-án ünnepli hetvenötödik születésnapját Marton Éva Kossuth-díjas operaénekes, a Magyar Szent István-rend birtokosa, a Corvin-lánc kitüntetettje, a nemzet művésze.
Zenés színház

Díjakkal ismerte el művészei munkáját az Operaház

A 2017/18-es évad zárásaként a Csillagóra Gálaesten az intézmény legrangosabb kitüntetéseit adták át, először jutalmazva Balett- és Énekkari Kamaraművészt is.
Zenés színház

Spontán, közös énekléssel zárult a miskolci operafesztivál

Dupla gálakoncerttel, utcabállal, remek hangulatban ért véget tegnap este a 18. Bartók Plusz. A friss Kossuth-díjas Sümegi Eszter még meg is énekeltette a Miskolci Nemzeti Színház közönségét.
Klasszikus

Horgas Eszter és Vásáry Tamás Budapest díszpolgára lett

A kitüntetés posztumusz díjazottja Burger Barna fotóművész és Hazay István Kossuth-díjas geodéta, az MTA tagja.
Jazz/World

„Rockopera, csak nem rock és nem opera”

Izgalmas programzenei kísérletbe fogott a Premecz Mátyás Hammond orgonista vezette, idén 10 éves Kéknyúl Band: a bűnügyi filmek világát idézik meg a Müpa színpadán június 20-án, olyan vendégszólistákkal, mint Palya Bea és Sena. Erről kérdeztük Premecz Mátyást.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.