Christopher Wheeldon az Alice Csodaországban című, egész estés balettrendezése után folytatja sikeres együttműködését Bob Crowley díszlet- és jelmeztervezővel, valamint Joby Talbot zeneszerzővel, hogy az első, Shakespeare-művön alapuló balettet létrehozza a Téli rege című kései románc adaptációjával.
A történet a boldogtalan házasság romboló erejével kezdődik: gyilkos féltékenységgel, egy gyermek szélnek eresztésével és egy látszólag reménytelen szerelemmel. Az önvád és sajnálat dacára és miután egy szobor rejtélyesen életre kel a vég mégis boldog: a megbocsátásról és a vigaszról szól.
Mindez kellőképp erős cselekményvázlatot ad egy baletthez, lehetőség nyílik szélsőséges érzelmek ábrázolására, a szereplők lelkivilágának és egymáshoz fűződő kapcsolatának bonyolult bemutatására, és ezzel módja nyílik a társulatnak arra is, hogy ne csak a főszereplők emelkedjenek ki, hanem egy teljességgel új világ szülessen meg léptük nyomán.