Tánc

Tíz napnyi totális táncőrület

2018.01.10. 17:01
Ajánlom
A San Francisco-i kortárs balett-társulat, az Alonzo King Lines Ballet lesz a díszvendége az idei Budapest Táncfesztiválnak, amit február 20. és március 1. között rendeznek meg a fővárosban.

A fennállásának 35. évfordulóját ünneplő Lines Ballet táncosai a világ minden tájáról meghívott neves zeneszerzőkkel, zenészekkel és vizuális művészekkel együttműködve keltik életre a "koreográfus által megálmodott látomásokat". A társulattól két koreográfiát láthat a közönség: a természet dallamaira készülő Biophonyt és a Sandet, amely Alonzo King és az amerikai jazz nagyjai, Jason Moran és Charles Lloyd együttműködésének eredménye.

LINES Ballet: Sand

LINES Ballet: Sand (Fotó/Forrás: Chris Hardy)

A külföldi társulat előadása mellett négy nagy együttes budapesti bemutatója is színesíti a választékot. A táncfesztivál két világhírű film táncszínházi átiratával indul: február 20-án a Győri Balett legújabb darabját, Nathaniel Hawthorne nagysikerű A skarlát betű címet viselő regényének átiratát mutatja be, majd a Miskolci Balett a filmtörténet klasszikusát, a Casablancát viszi színre február 21-én.

Miskolci Balett: Casablanca

Miskolci Balett: Casablanca (Fotó/Forrás: Éder Vera)

A Pécsi Balett alkotásában Bartók Béla A fából faragott királyfijának budapesti bemutatóját tekinthetik meg a tánckedvelők február 23-án, március 1-jén pedig a Szegedi Kortárs Balett mutatja be Juronics Tamás új koreográfiáját, a Federico García Lorca drámáját feldolgozó Bernarda Alba házát a Fesztivál Színház színpadán. A Magyar Nemzeti Balett most először látható a Budapest Táncfesztiválon: a Total Dance című estre két koreográfus három koreográfiájával készülnek. Johan Inger és Jirí Kylián február 25-én látható alkotásai fontos helyet töltenek be a kortárs tánc nemzetközi világában csakúgy, mint az együttes repertoárján.

Magyar Nemzeti Balett: Total dance

Magyar Nemzeti Balett: Total dance (Fotó/Forrás: Csibi Szilvia)

A fesztivál zárásaként, március elsején a Vigadóban látható a Badora Társulat  Lajtha című produkciója, amelynek színpadi világpremierjére a 2017-es Budapesti Tavaszi Fesztiválon került sor. A koreográfiát Barta Dóra, Harangozó-díjas, érdemes művész készítette a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zenekarának közreműködésével és Ménesi Gergely vezényletével.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc interjú

"Ami igazán gazdaggá tesz minket, az a sokféleség"

Az idei Budapest Táncfesztivál egyik külföldi fellépője a Company Wang Ramirez, amelynek két alapítója, Honji Wang és Sébastien Ramirez EVEREYNESS című produkciójukkal kapcsolatban árult el kulisszatitkokat.
Tánc magazin

Így néznek ki a fizetések nemek szerint a balettban

A női vezetők hiánya a balettben régi vita tárgyát képezi. Azonban most elindult egy oldal, a Dance Data Project, ami új kérdéseket vet fel.
Tánc kritika

Aki vállalja a tehetetlenségét, az nevetségessé válik?

A minden előadásához új formanyelvet kereső Tünet Együttes ezúttal magáról beszélt A tünetegyüttes című performanszában, amihez csak egyetlen út kínálkozott: az őszinteség.
Tánc ajánló

A Tünet Együttes bemutatja, hogy működik ma egy független társulat

Február 18-án és 19-én a Trafóklubban szembesít a Tünet Együttes a következő kérdésekkel: Hová tart a független színház? Mi közünk van ehhez nekünk, nézőknek? Régen minden jobb volt?
Tánc

Most már ilyen is van: férfi spicc-cipő

A nemi egyenlőség kérdése a balettet is utolérte: egyre több férfi vágyik új magasságokba, néhányan már spicc-re is felmerészkednek.