Tánc

Trilógia-Tanulmány

2009.10.07. 14:36
Ajánlom
Gergye Krisztián legújabb produkciója, a Trilógia-tanulmány Nádas Péter drámatrilógiájának - Takarítás-Találkozás-Temetés - második és harmadik darabját emeli a figyelem fókuszába. PREMIER: október 9. 19:00 - Bárka; október 17. 19:00 - MU Színház - Budapesti Őszi Fesztivál

A két, szervesen összetartozó részből álló produkció a Bárka, a MU Színház és Gergye saját társulatának közös előadásában kerül bemutatásra a Budapesti Őszi Fesztivál keretében. A Találkozást október 9-én és 10-én (péntek, szombat) láthatják a Bárka Színházban, a Temetést 17-én és 18-án (szombat, vasárnap) a MU Színházban.

Mindkét előadásban erőteljes szerepet kap a mozdulat, a tánc, azonban a Találkozás a színház eszköztárát helyezi markánsabban előtérbe, míg a Temetés elsősorban a test nyelvén szólal majd meg. Mindkét előadásban a Bárka társulatának színészei játszanak: a Találkozásban Máriát Spolarics Andrea, Varjú Olga és Varga Anikó alakítják, a Fiatalember szerepében Dévai Balázs, Pásztor Tibor és Szabó Gábor látható. A három színészpár játékát élő zene gazdagítja, Philipp György, Bartek Zsolt és Szakács Ildikó előadásában.

A Temetésben a Színész és a Színésznő szerepét Táncos és Táncosnő, azaz Gergye Krisztián és Virág Melinda alakítja. A dráma zenei dramaturgia mentén felépülő szövege lesz a "táncelőadás" hangzó anyaga: a Találkozás három párja fog "felolvasó" színházi formában kísérni a Temetés táncosok által előadott történetét.

"Engem a színházban nem a történet érdekel. És az úgynevezett gondolatok sem érdekelnek. Irodalom, filozófia dolga. Engem a színházban az élő testek között kialakuló viszonyrendszer érdekel. Az élő test mozgóképe érdekel. Az élő emberi test érzékiségéből kialakuló képi érzet érdekel. Ami persze valamiféle történetet is kirajzol, s a történetből gondolat is préselődhet" - írja Nádas Péter a produkció mottójául választott idézetben. Mintha Nádas Péter színházi ideálját ültetnék át a gyakorlatba a koreográfusként, táncosként ismert Gergye Krisztián előadásai. A Trilógia-tanulmány e színházesztétika megvalósítására tesz kísérletet.

Találkozás

Mária: Spolarics Andrea, Varga Anikó, Varjú Olga

Fiatalember: Pásztor Tibor, Szabó Gábor, Dévai Balázs

Zenészek: Bartek Zsolt, Szakács Ildikó, Philipp György

Rendező, koreográfus, díszlet, látvány: Gergye Krisztián

Jelmez: Béres Móni

Zenei szerkesztő: Philipp György

Dramaturg: Miklós Melánia


Temetés

Színész: Gergye Krisztián

Színésznő: Virág Melinda

További szereplők: Spolarics Andrea, Varga Anikó, Varjú Olga, Pásztor Tibor, Szabó Gábor, Dévai Balázs

Rendező, koreográfus, díszlet, látvány: Gergye Krisztián

Jelmez: Béres Móni

Zenei szerkesztő: Philipp György

Dramaturg: Miklós Melánia

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc magazin

Történelmi pillanat: piacra dobták az első pár barna spicc-cipőt

Szimbolikus jelentőségű, hogy a táncos test meghosszabbítását jelképező spicc cipők immár barna színben is kaphatók, vagyis az afroamerikai táncosoknak nem kell többé színezniük a fehér, rózsaszín, vagy „testszínű” lábbeliket.
Tánc ajánló

Spanyol vendégkoreogárfus darabja debütál a Győri Balettnél

Sötét, csönd címmel mutatja be a társulat november 10-én Győrben, november 21-én pedig a Müpában a spanyol Angel Rodrígez kétfelvonásos balettjét az első világháború végének 100. évfordulója alkalmából.
Tánc interjú

Földön és pokolban - Interjú Feledi Jánossal

Feledi János élőzenés Orfeusz balettje hangos sikert aratott a CAFé Budapest fesztiválon. Erről, valamint a Közép Európa Táncszínházról és készülő, Hullámok című előadásáról is beszélgettünk.
Tánc magazin

Falakon innen és túl – A Frenák Pál Társulat próbáján jártunk

Egy előadás próbáján kívülállóként jelen lenni majdnem olyan intim helyzet, mint egy szülőszobában figyelni, ahogy egy anya igyekszik életet adni gyermekének. A Frenák Pál Társulat W_all című új előadását ráadásul minden táncos a gyermekének tekinti.
Tánc kult50

„Lehet a tánc nyelvén történeteket mesélni”

Vonzza a figyelmet hihetetlenül erős kisugárzása és karizmája, no meg nem mindennapi megjelenése: 190-es magassága, uralkodói testtartása. A Kult50 portréja Juronics Tamásról.