Tánc

Tűsarkakon balanszálnak

2009.08.28. 10:30
Ajánlom
Az egri színház évadnyitó előadása a a Bifidus Essensis avagy tűsarkon a téboly című mozgásszínházi produkció. A rendező-koreográfus Barta Dóra.

- Régóta foglalkoztat a téma, hiszen képviselek egy generációt, amely keresi a helyét ebben az értékvesztett világban. A vadkapitalista nagy szabadságban rabokká váltunk, megbénultunk a lehetőségektől. Mintha válogatás nélkül mindent bezabálnánk. Az utóbbi időben nap mint nap csak gazdasági válságról beszélünk, de nem foglalkozunk önmagunk, a család, a társadalom válságba kerülésével. Azt is izgalmas témának találom, hogy mi, magyarok genetikusan hogyan reagálunk erre... Ezért kifejezetten a harmincas korosztály impulzusain keresztül jelenik meg a darabban, de a probléma mindenkit érint - mondja a rendező. - Tárgyak pótolják a kapcsolatokat, vásárlás a simogatást. Az előadás egy kiürült világról, tehetetlen, sodródó fiatalokról, pótcselekvésekről szól. Több síkon beszél erről: a tánc, a mozgás és a próza nyelvén. Összefüggéstelen, súlytalan, durva, nyers mondatokkal a próza inkább elfedi a valóságot. Közben a tánc és a testbeszéd őszintén vall az érzésekről. E kettő ellentéte, fanyar humora adja az előadás esszenciáját, amelyet a közönség szeptember 15-én láthat majd.

Az előadás Bret Easton Ellis novelláinak felhasználásával készül, szereplői táncosok és az egri színház  színészei (Mészáros Sára, Bozó Andrea, Járó Zsuzsa, Schruff Milán, Bányai Miklós, Nagy András).

Egerben tavaly alakult tánctagozat, első bemutatójuk a Három az egyben című táncjáték volt, idén A kaméliás hölgy romantikus történetét állítja (tánc)színpadra Barta Dóra. A színház ebben az évadban táncbérletet indít, amelyben a saját előadások mellett a Szegedi Kortárs Balett Carmina Burana című produkciója szerepel, és a szezonban a Győri Balett is vendégszerepel a hevesi megyeszékhelyen.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Díjakkal ismerte el művészei munkáját az Operaház

A 2017/18-es évad zárásaként a Csillagóra Gálaesten az intézmény legrangosabb kitüntetéseit adták át, először jutalmazva Balett- és Énekkari Kamaraművészt is.
Zenés színház

Spontán, közös énekléssel zárult a miskolci operafesztivál

Dupla gálakoncerttel, utcabállal, remek hangulatban ért véget tegnap este a 18. Bartók Plusz. A friss Kossuth-díjas Sümegi Eszter még meg is énekeltette a Miskolci Nemzeti Színház közönségét.
Klasszikus

Horgas Eszter és Vásáry Tamás Budapest díszpolgára lett

A kitüntetés posztumusz díjazottja Burger Barna fotóművész és Hazay István Kossuth-díjas geodéta, az MTA tagja.
Klasszikus

Kiállítás nyílik Bősze Ádám antikváriumának kottagyűjteményéből

Sopronban, az Ünnepi Hetek Alkalmából nyílik meg Bősze Ádám Zenei Antikváriumának kiállítása, amely a két háború közötti különleges kottacímlapjait mutatja meg az érdeklődőknek.
Jazz/World

„Rockopera, csak nem rock és nem opera”

Izgalmas programzenei kísérletbe fogott a Premecz Mátyás Hammond orgonista vezette, idén 10 éves Kéknyúl Band: a bűnügyi filmek világát idézik meg a Müpa színpadán június 20-án, olyan vendégszólistákkal, mint Palya Bea és Sena. Erről kérdeztük Premecz Mátyást.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.