Tánc

Tűsarkakon balanszálnak

2009.08.28. 10:30
Ajánlom
Az egri színház évadnyitó előadása a a Bifidus Essensis avagy tűsarkon a téboly című mozgásszínházi produkció. A rendező-koreográfus Barta Dóra.

- Régóta foglalkoztat a téma, hiszen képviselek egy generációt, amely keresi a helyét ebben az értékvesztett világban. A vadkapitalista nagy szabadságban rabokká váltunk, megbénultunk a lehetőségektől. Mintha válogatás nélkül mindent bezabálnánk. Az utóbbi időben nap mint nap csak gazdasági válságról beszélünk, de nem foglalkozunk önmagunk, a család, a társadalom válságba kerülésével. Azt is izgalmas témának találom, hogy mi, magyarok genetikusan hogyan reagálunk erre... Ezért kifejezetten a harmincas korosztály impulzusain keresztül jelenik meg a darabban, de a probléma mindenkit érint - mondja a rendező. - Tárgyak pótolják a kapcsolatokat, vásárlás a simogatást. Az előadás egy kiürült világról, tehetetlen, sodródó fiatalokról, pótcselekvésekről szól. Több síkon beszél erről: a tánc, a mozgás és a próza nyelvén. Összefüggéstelen, súlytalan, durva, nyers mondatokkal a próza inkább elfedi a valóságot. Közben a tánc és a testbeszéd őszintén vall az érzésekről. E kettő ellentéte, fanyar humora adja az előadás esszenciáját, amelyet a közönség szeptember 15-én láthat majd.

Az előadás Bret Easton Ellis novelláinak felhasználásával készül, szereplői táncosok és az egri színház  színészei (Mészáros Sára, Bozó Andrea, Járó Zsuzsa, Schruff Milán, Bányai Miklós, Nagy András).

Egerben tavaly alakult tánctagozat, első bemutatójuk a Három az egyben című táncjáték volt, idén A kaméliás hölgy romantikus történetét állítja (tánc)színpadra Barta Dóra. A színház ebben az évadban táncbérletet indít, amelyben a saját előadások mellett a Szegedi Kortárs Balett Carmina Burana című produkciója szerepel, és a szezonban a Győri Balett is vendégszerepel a hevesi megyeszékhelyen.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc magazin

Történelmi pillanat: piacra dobták az első pár barna spicc-cipőt

Szimbolikus jelentőségű, hogy a táncos test meghosszabbítását jelképező spicc cipők immár barna színben is kaphatók, vagyis az afroamerikai táncosoknak nem kell többé színezniük a fehér, rózsaszín, vagy „testszínű” lábbeliket.
Tánc ajánló

Spanyol vendégkoreogárfus darabja debütál a Győri Balettnél

Sötét, csönd címmel mutatja be a társulat november 10-én Győrben, november 21-én pedig a Müpában a spanyol Angel Rodrígez kétfelvonásos balettjét az első világháború végének 100. évfordulója alkalmából.
Tánc interjú

Földön és pokolban - Interjú Feledi Jánossal

Feledi János élőzenés Orfeusz balettje hangos sikert aratott a CAFé Budapest fesztiválon. Erről, valamint a Közép Európa Táncszínházról és készülő, Hullámok című előadásáról is beszélgettünk.
Tánc magazin

Falakon innen és túl – A Frenák Pál Társulat próbáján jártunk

Egy előadás próbáján kívülállóként jelen lenni majdnem olyan intim helyzet, mint egy szülőszobában figyelni, ahogy egy anya igyekszik életet adni gyermekének. A Frenák Pál Társulat W_all című új előadását ráadásul minden táncos a gyermekének tekinti.
Tánc kult50

„Lehet a tánc nyelvén történeteket mesélni”

Vonzza a figyelmet hihetetlenül erős kisugárzása és karizmája, no meg nem mindennapi megjelenése: 190-es magassága, uralkodói testtartása. A Kult50 portréja Juronics Tamásról.