Tánc

Új Carminával jelentkezik a Szegedi Kortárs Balett

2015.06.29. 10:46
Ajánlom
A Szegedi Kortárs Balett és a Budafoki Dohnányi Zenekar közös előadásaként Juronics Tamás a Catulli Carminát a budapeti közönségnek is bemutatja a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon július 10-én.

Carl Orff német zeneszerző, zenetanár, rendező a 20. századi zenetörténet egyik legkülönlegesebb alakja. Pedagógiai munkásságában, színpadi alkotásaiban és kompozícióiban egyaránt elválaszthatatlan egymástól a tánc és a zene. Műveinek nagy része komplex, összművészeti alkotás, melyekben a ritmusra és a melódiára fordította a legfőbb hangsúlyt.

Legismertebb műve a Carmina Burana, mely egy háromrészes zenemű része, a Trionfo di Afroditeés a Catulli Carmina mellett. Története a mítoszok archaizáló világát idézi meg. Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által vezérelve próbálják átvészelni, amit a sors rájuk ró. A ritkán játszott Catulli Carmina Catullus szerelmes verseire írt kantáta, melynek érdekessége, hogy a kórust és az énekes szólistákat négy zongorista és egy ütőegyüttes kíséri.

A Szegedi Kortárs Balett egyik legsikeresebb előadása a Carmina Burana, mely Juronics Tamás grandiózus koreográfiájával néhány évvel ezelőtt már elkápráztatta a Margitszigeti Szabadtéri Színpad közönségét. A frissen bemutatásra kerülő Catulli Carmina táncjátékkal együtt, egy este kerül színre a két párdarab a Margitszigeten. A látványos kortárs balettet a kiváló kórusokkal és vendégművészekkel kiegészülő, több száz fős Budafoki Dohnányi Zenekar kíséri, Hollerung Gábor karmester irányításával. A különleges bemutatóval július 10-én, a zeneszerző születésnapján megemlékeznek születésének 120. évfordulójáról.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Díjakkal ismerte el művészei munkáját az Operaház

A 2017/18-es évad zárásaként a Csillagóra Gálaesten az intézmény legrangosabb kitüntetéseit adták át, először jutalmazva Balett- és Énekkari Kamaraművészt is.
Klasszikus

Horgas Eszter és Vásáry Tamás Budapest díszpolgára lett

A kitüntetés posztumusz díjazottja Burger Barna fotóművész és Hazay István Kossuth-díjas geodéta, az MTA tagja.
Klasszikus

Kiállítás nyílik Bősze Ádám antikváriumának kottagyűjteményéből

Sopronban, az Ünnepi Hetek Alkalmából nyílik meg Bősze Ádám Zenei Antikváriumának kiállítása, amely a két háború közötti különleges kottacímlapjait mutatja meg az érdeklődőknek.
Jazz/World

„Rockopera, csak nem rock és nem opera”

Izgalmas programzenei kísérletbe fogott a Premecz Mátyás Hammond orgonista vezette, idén 10 éves Kéknyúl Band: a bűnügyi filmek világát idézik meg a Müpa színpadán június 20-án, olyan vendégszólistákkal, mint Palya Bea és Sena. Erről kérdeztük Premecz Mátyást.
Jazz/World

Gyönyörű örmény népdalfeldolgozással jelentkezik az Antal Gábor Trió

Nem sokkal a megalakulásuk után máris nemzetközi versenyről hozta el a fődíjat a trió, akiknek örmény népzenéből ihletett új szerzeménye most a Fidelión debütál. Cikkünkben a zenekar történetéről és terveikről is mesélnek.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.