Tánc

Üzleteljen élő előadásban a színészekkel!

2017.03.17. 12:11
Ajánlom
A fiatal kortárs tánc szcéna egyik legmarkánsabb egyénisége, Molnár Csaba ezúttal egy izgalmas közösségi előadás, a CMMN SNS PRJCT rendezőjeként bukkan fel, ami legközelebb március 18-án 20:00-tól látható a MU Színházban.

Molnár Csaba neve a kortárs tánc szerelmesei számára biztosan ismerősen cseng, hiszen láthattuk már többek között az Ökör koreográfusaként, Marcio Kerber Canabarroval közösen a Tropical Escape-ben - mely 2016-ban elnyerte az év legjobb koreográfiájának járó Lábán Rudolf-díjat, valamint legutóbb, a Hodworks új, Szólók című előadás alkotójaként tűnt fel februárban.

CMMN SNS PRJCT

CMMN SNS PRJCT (Fotó/Forrás: Fotothaler - Csányi Krisztina)

Tavaly november óta egy izgalmas közösségi színházi előadás rendezőjeként bukkan fel, mely egy rendhagyó aukcióba kalauzolja a közönséget. A CMMN SNS PRJCT (Common Sense Project) a közösségi kapcsolatokkal és a hézagokkal foglalkozik, amelyek a gazdasági profit logikáján túli működésben keletkeznek. A különösen hangzó, egyedi, művészeti-gazdasági koncepciót Martin Schick és Laura Kalauz dolgozta ki 2011-ben. Világszerte játsszák, eddig már közel kilencven alkalommal léptek vele színpadra. A darabot eddig a MU Színházban láthatta a közönség, mely annyira sikeresnek bizonyult, hogy mára több meghívást is kapott vendégszereplésre országszerte, melyek kapcsán el is kezdődtek az egyeztetések. Az idei Bánkitó Fesztiválon már biztosan megtekinthetik a résztvevők.

CMMN SNS PRJCT

CMMN SNS PRJCT (Fotó/Forrás: FotoThaler - Csányi Krisztina)

Molnár Csaba: "Szabadon és bátran manőverezni"

- Hogyan jött az ötlet, hogy színházi előadást rendezz? Milyen kihívásokkal kellett megküzdened?

- Az előadást 2015-ben az első OPEN Fesztiválon, a CMMN SNS PRJCT magyarországi premierjén láttam. Az, hogy ez létre jöhetett, elsősorban a SÍN Kulturális Központnak és a MU Színháznak köszönhető, tőlük kaptam a felkérést, valamint az anyagi és produkciós hátteret, hogy ezt meg tudjam valósítani. Ez volt az első alkalom, hogy egy előre megírt szövegkönyvvel dolgoztam. A forgatókönyv és az abban lévő instrukciók nagyon precízek. A mozgástér viszonylag kicsi, vagyis nagy változtatásokra nincs lehetőség, ugyanakkor a darab értelmezése, az előadói fókusz és kvalitás megtalálása, illetve a nézőkkel való interakció elképzelése és modellezése a próbák alatt, valós közönség nélkül nagy kihívást jelentett.

Molnár Csaba

Molnár Csaba (Fotó/Forrás: trafó)

- Mi volt számodra az a momentuma az előadásnak, ami miatt úgy döntöttél, hogy megvásárolod a CMMN SNS SPRJCT jogtulajdonát?

- Az előadás al-licencének a megvásárlását nem egy tudatosan átgondolt döntés eredményezte. Privát emberként, átlagos nézőként ültem be az előadásra, mit sem sejtve arról, hogy egyik pontján a nézőknek lehetőségük nyílik kezdetben egy fiktívnek tűnő, de igenis valós aukció keretén belül licitálni. Én is licitáltam, belementem a játékba, aztán a végén rájöttem, hogy ez nem is annyira játék, hanem komoly. Ez az előadás, témáját és formanyelvi megoldásait tekintve nagyon komplex, átgondolt, de ugyanakkor trükkös és játékos. Jó érzés nézőként részese lenni és felelősséget vállalni egyénileg és kollektíve egyaránt.

- Hogyan esett a választásod a darab szereplőire?

- Olyan előadókat kerestem, akik technikai felkészültségükből és személyiségükből adódóan képesek ebben a nagyon precíz, ugyanakkor az előadói spontaneitást borzasztóan megkövetelő forgatókönyvben szabadon és bátran manőverezni, mindeközben tartani, generálni és érzékenyen kezelni a nézőkkel kialakított állandó kapcsolatot. Raubinek Lili és Szász Dániel ezt nagyon profin és ösztönösen érzi, tudja és csinálja.

- Számodra mit jelent a közösségi színházi előadás létjogosultsága?

- Aktivizáló perspektívaváltás - a nézők invitálva és ösztönözve vannak, hogy más szemszögből, a tradicionális színházi előadásokhoz képest más nézői attitűdből, az előadás szerves részeseként alkotókká váljanak és potens helyzetbe kerüljenek, ezzel kiélezettebbé téve a néző-előadó közötti aktust. Címszavakban megfogalmazva:

AKTIVIZÁL - STIMULÁL - KÉSZENLÉTI HELYZETBE HOZ

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Díjakkal ismerte el művészei munkáját az Operaház

A 2017/18-es évad zárásaként a Csillagóra Gálaesten az intézmény legrangosabb kitüntetéseit adták át, először jutalmazva Balett- és Énekkari Kamaraművészt is.
Klasszikus

Horgas Eszter és Vásáry Tamás Budapest díszpolgára lett

A kitüntetés posztumusz díjazottja Burger Barna fotóművész és Hazay István Kossuth-díjas geodéta, az MTA tagja.
Klasszikus

Kiállítás nyílik Bősze Ádám antikváriumának kottagyűjteményéből

Sopronban, az Ünnepi Hetek Alkalmából nyílik meg Bősze Ádám Zenei Antikváriumának kiállítása, amely a két háború közötti különleges kottacímlapjait mutatja meg az érdeklődőknek.
Jazz/World

„Rockopera, csak nem rock és nem opera”

Izgalmas programzenei kísérletbe fogott a Premecz Mátyás Hammond orgonista vezette, idén 10 éves Kéknyúl Band: a bűnügyi filmek világát idézik meg a Müpa színpadán június 20-án, olyan vendégszólistákkal, mint Palya Bea és Sena. Erről kérdeztük Premecz Mátyást.
Jazz/World

Gyönyörű örmény népdalfeldolgozással jelentkezik az Antal Gábor Trió

Nem sokkal a megalakulásuk után máris nemzetközi versenyről hozta el a fődíjat a trió, akiknek örmény népzenéből ihletett új szerzeménye most a Fidelión debütál. Cikkünkben a zenekar történetéről és terveikről is mesélnek.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.