Velekei László mostani koreográfiájában a társadalmi elvárások, valamint az egyén érdekei között fennálló ellentétek vannak a középpontban.
Mennyiben korlátozza egy pár lehetőségeit az ellenséges közhangulat, volt-e esélye Annának és férjének a megoldások megtalálására?
Hangsúlyosabb szerepet kap az anya–gyerek kapcsolat, új szereplőként jelenik meg a darabban a Végzet szürreális karaktere, amely összeköti a szálakat, és jelen van a sorsfordító jelenetekben.
A győri bemutatón számos fiatal táncművész kap először lehetőséget egy főszerep megformálására. Marjai Lili Anna 2013-ban végzett a Táncművészeti Egyetemen Szőnyi Nóra osztályában és évfolyamából többedmagával azonnal a Győri Baletthez szerződött. A tavalyi Taps-díjas táncművész több kiemelt feladat után először debütálhat címszerepben Anna megformálójaként. A második szereposztásban Tetiana Baranovska táncolja a főszerepet. Karenin megszemélyesítője az első szereposztásban Artem Pozdeev, mellette a második szereposztásban az utóbbi időben koreográfusként is tevékenykedő Sebestyén Bálint. A vonzó Vronszkijt a romantikus karakterű Jekli Zoltán táncolja, aki A skarlát betű táncszínházi feldolgozásában nyújtott emlékezetes alakítást Dinsdale tiszteletesként. A második szereposztásban szintén első főszerepét táncolja a Szakály György egykori osztályában végzett Gémesi Máté, aki Marjai Lili évfolyamtársaként szerződött 2013-ban Győrbe.
Az év végéig 16 előadáson bemutatott új mű alapját a minimál zene jeles képviselőjének, Max Richternek a műveiből válogatták. Bozóki Mara díszletében Velich Rita korhű jelmezei teszik teljessé az előadást.
(Fejléckép: Mészáros Mátyás)