A Verdi miniatures címet viselő estben Verdi három közkedvelt műve az Aida, a Traviata és az Ave Maria szolgál inspirációként a koreográfusok számára. A személyes átiratok megkomponálására három ismert alkotót kért fel az együttes vezetője, akik a táncművészet legkülönbözőbb irányzatainak képviselői. Ahogy azt az est címe is mutatja a nagyoperák nem jelennek majd meg teljes egészükben a táncszínpadon. A húsz percesekre tervezett felvonások csupán az operák és a szakrális mű inspirációjából fakadnak, azok egy-egy lényeges elemét, mondanivalóját, avagy a tragédiák mögött meghúzódó apró gondolatokat, érzéseket, vívódásokat hivatottak boncolgatni, miközben az operák legkedveltebb részletei, áriái csendülnek fel. Lényeges szempont, hogy a művek csúcspontjainak megragadásával, a táncátiratok könnyebbé, érthetőbbé varázsolják az operák szövevényes történeteit, ezáltal az ifjabb korosztály számára is érdekessé válhat, megsegítheti tanulmányaikat, és a táncművészet befogadását.
A Sempre Libera című darab Fejes Ádám feldolgozásában a kiszolgáltatottság és a lélek szabadsága közötti ellentmondásra épül, a Traviata című opera egyik legszebb áriájának, a Sempre libera üzenetének ihletéséből.
Az After The Choice-ban Zachár Lóránd az Aida című opera megindító dallamaira a hősnő három arcát külön jeleníti meg, aki hercegnőnek született, rabnőként élt, s királynőként halt meg szerelmével.
Gergely Attila új produkciója az Alleluja az Ave Maria és a Kyrie Eleison inspirációjaként készült. A darab az emberi bűnöket, hibákat vizsgálja, és azon elemi szükséget mely arra irányul, hogy mindezek ellenére szeressenek minket, szeressük önmagunkat.