Valószínűleg maguk a táncosok már nagyon unják, ahogy a balettet a legtöbb film ábrázolja: a versengés, az önsanyargatás romantikus mítoszával. Nincs ez másképp a Balerina című filmben sem, de ennek az alkotásnak kétségkívül az egyik erénye, hogy komolyan veszi a táncot. A koreografikus részek modelljéül ugyanis a Párizsi Opera korábbi étolie-ja, jelenlegi művészeti vezetője, Aurélie Dupont, valamint társa, Jérémie Bélingard valóságos előadása szolgált. Persze ahogy az egy animációs filmben lenni szokott, utólag kissé eltúlozták a mozdulatokat, de az alapok reálisak. További különlegessége a filmnek, hogy a Camille nevű karaktert az a 14 éves Maddie Ziegler szinkronizálja, aki a Sia-klipekből vált ismertté zseniális mozgásával.

Kapcsolódó
Maddie Ziegler bevadít egy csapat börtönlakó gyereket
Valahogy így lehetne leírni Sia legújabb, slágergyanús dalának klipjét, amelyben ismét a 13 éves profi gyerektáncos a főszereplő.
Az Eric Summer és Eric Warin által rendezett film nemcsak a balettot idealizálja, hanem magát a Párizsi Opera balett társulatát is, ami a világ legrégebben működő együttese. 1879-ben játszódik a film, az Eiffel torony első vasgerendái is megjelennek a háttérben. Az 1669-ben XIV. Lajos által alapított Párizsi Opera Balett nagy tradíciókkal rendelkezik. Nemrég Benjamin Millepied épp azért hagyott fel a művészeti igazgatással, mert úgy érezte, képtelen megújítani az itt uralkodó szellemiséget, ami szerinte már idejétmúlttá vált. Az intézmény hierarchikus felépítését, szigorát a Balerina is megmutatja. Félicie bejut a Párizsi Opera Balettiskolájába, ahol a keménykezű Mérante lesz a balettmestere, aki komoly pszichológiai terrort alkalmaz.
A film egy, a Billy Elliotból is ismert formulával indul: a főhős a technika helyett lelkiségével arat sikert. Azonban hamar megtanulja, hogy a kemény munkát nem lehet megspórolni, hajnal ötkor indulnak az órák a fizikai tökéletesség elérése érdekében. A tanulság végül persze mégis az lesz, hogy nagy táncossá az válhat, aki nemcsak fizikailag tud helytállni, de a lelkét is kiteszi a színpadra. „A szenvedély sokkal fontosabb a technikánál” - mondják Félicie-nek. És ez már nem mítosz.