thomas adés

2019 február 11., 17:25
Klasszikus magazin Szerző: (csm)

Az angol zene fenegyereke volt (és az is maradt)

A negyvennyolc éves Thomas Adès még mindig meglepő, még mindig extrém, pedig Wunderkidből hamarosan doyenné válik. Mi, hallgatók persze nem bánjuk.
2017 november 23., 09:55
Zenés színház rekord Szerző: (csm)

Ez a valaha énekelt legmagasabb hang a Metropolitanben

Csupán néhány pillanat, nem repeszti meg az Upper West Side lakásainak ablakait. Viszont Thomas Adès új operájának egyik hangja olyan magas, amilyet még nem énekeltek a Metropolitan színpadán az operaház 137 éves történetében.
2017 július 7., 08:55
Klasszikus magazin Szerző: Csabai Máté

10 kortárs zenemű, amit hallanod kell, miután meghalsz

„Az életben nem akarok többet ilyen zagyvaságot hallgatni!” – Tiszteletben tartjuk, ha mondtál már valaha valami hasonlót, ezért készítettünk egy listát azokról a kihagyhatatlan zenékről, amiket soha nem akarsz hallani ebben az életben… de talán érdemes visszatérni rájuk, miután meghaltál.
2016 június 1., 14:43
Zenés színház magazin Szerző: Papp Tímea

Üdvözlet a hangok szigetéről

2004. február 10-én mutatták be a londoni Királyi Operaházban A vihar című operát, amelyet Thomas Adès komponált Meredith Oakes librettójára. A londoni Covent Garden, Strasbourg, Koppenhága, Santa Fe, Frankfurt, Lübeck, New York, Bécs után májusban hozzánk is megérkezik a mű, amely nem csupán egyszerű operaadaptáció, hanem Shakespeare szellemiségéhez hű, autonóm alkotás.
2016 május 11., 16:05
Zenés színház shakespeare Szerző: (um)

Shakespeare ráadás az Operában

A Domingo fémjelezte Shakespeare Estély után május 18. és június 2. között három helyszínen 17 különféle Shakespeare adaptációt, köztük több bemutatót tűz műsorára az Oepraház. A sztárvendég ezúttal a walesi bariton Bryn Terfel.
2015 április 6., 06:58
Klasszikus kritika Szerző: Tóth Endre

"A földbe térünk mindahányan"

Talán a folytatást már mormolják is magukban az olvasók a pszeudo-Villon versből, Faludy György Haláltánc-balladájából. Nagyjából hasonló "történet" bontakozott ki Thomas Adès Haláltánc című oratorikus kompozíciójának librettójából. KRITIKA
2015 március 31., 12:28
Klasszikus hírek Szerző: (um)

Timothy Redmond váltja Adést

Az eredetileg meghirdetettől eltérően nem Thomas Adés, hanem Timothy Redmond vezényli a Concerto Budapest mai (március 31.) koncertjét.
2014 december 12., 06:58
Klasszikus kritika Szerző: Mesterházi Gábor

Midlife Schubert crisis

Egyszer - amikor még azt hittem, érzelmi kérdésekben lehet érvekkel vitatkozni - egy barátomat kérdőre vontam, hogy közös barátunkat (aki egész addig az ő barátnője volt) miért csapta be, miért hanyagolja, miért bujkál előle. Mire ő: van olyan, hogy az ember arra ébred, hogy akit szeretett, az nem jelent számára semmit. Én ugyan nem nagyon hiszek az ilyesmiben, de mintha Ian Bostridge és Schubert példája is az efféle érzelmi kiürülés lehetséges voltát támasztaná alá. KRITIKA

Programkereső

Legnépszerűbb

Jazz/World

„Szíven üt, hogy EP már soha többé nem ülhet itt” – Interjú Lukács Miklós cimbalomművésszel

Esterházy Péter születésnapján, április 14-én az E(gy)P(ercesek) – Esterházy-fragmentumok című online produkcióval tiszteleg a Katona József Színház az író emléke előtt. EP írásai Máté Gábor hangján szólalnak meg, játszótársa Lukács Miklós cimbalomművész.
Könyv

Kortárs írók kedvenc EP-idézetei lepték el Óbudát

Köztéri plakátokkal, 40 hazai író, költő kedvenc EP-idézetével, korábban nem publikált fotókkal és felolvasással ünnepli a harmadik kerület Esterházy Péter születésnapját.
Könyv

Egyedülálló vers- és regényadatbázist hoztak létre az ELTE kutatói

A különleges gyűjtemény a szerzői jogi védelem alatt már nem álló, a Magyar Elektronikus Könyvtár állományában megtalálható magyar műveket listázza és elemzi nyelvi jellemzőik alapján.
Vizuál

Dokumentumfilm-sorozat készül Fekete István életéről

A film alkotói az író szülőfalujából indulva mutatják be Fekete István életének legfontosabb színhelyeit, történészek, kutatók és szakértők segítségével elevenítve fel egy kivételes írói pálya legfontosabb és legérdekesebb mozzanatait.
Vizuál

„Ahol csak tomboló ováció van, ott valami bűzlik” – Interjú a szobordöntésben érintett alkotóval, Szalay Péterrel

Egy műalkotás élete nem ér véget az alkotó műhelyében, a befogadók által válik egésszé, teljessé. A mű hatást vált ki, ami párbeszédet generál közönség és alkotás között, de meddig tart a szólásszabadság joga és mi védi a szabad művészi alkotás méltóságát?

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében