Szilárda

Környezettudatos kiállítás és akciók a Mediawave-en

2012.04.20. 06:41

Programkereső

A fesztivál által meghirdetett Újrahasznosítás pályázatra közel kétszáz pályamű érkezett hetven alkotótól és alkotócsoporttól.

A Mediawave művészetközpontú szervezőgárdája környezetvédő szakemberek bevonásával válogatta ki a legizgalmasabb pályázati munkákat. Az alkotások a 21. század népi, iparos vagy művészeti re-likviái (azaz remekművei) - a környezettudatos gondolkozás szellemiségében nem egy növekedésmámorban felnövekvő új generáció, hanem egy re-generáció (vagyis az újrahasznosítás szellemiségében növekedő korosztály) készített. Ennek elismeréseként a Mediawave egy Facebook-játékot indított, ahol április 20-ig a kiválasztott pályázók "like"-okat gyűjtenek plusz nyereményekért. A szervezők reményei szerint a legjobbnak ítélt alkotások többségét kiállítás formájában be lehet mutatni a fesztivál ideje alatt, valamint koncentrált formában a Monostori Erődben, Komáromban, április 29-én mini-konferencia és kiállításnyitó keretében még hatékonyabban tudják a közönség elé tárni az alkotásokat.

Kádas Levente: A mángolrófa jótékony hatása
Kádas Levente: A mángolrófa jótékony hatása

A Mediawave nemcsak ezzel a pályázattal és kiállítással kívánja az ökoszemléletet és a fenntarthatóbb fejlődést támogatni, hanem a rendezvény alapvető jellegét meghatározó Csere-bere akcióval is. Ennek alkalmával a különféle - elsősorban kézműves jelleggel rendelkező, például nagymama lekvárja, házikolbász, szalonna, bor satöbbi - termékek adása-kapása egyrészt a közösségépítés alapjául, másrészt a fesztivál, illetve annak előadói, művészei által nyújtott szolgáltatások ellenértékéül szolgálna. A fesztivál szeretne újra emlékeztetni arra a már feledésbe merült előadó és közönség viszonyra, ami a materiális társadalomban gyengülő félben van. A szervezők ezért minden koncerten és előadáson elhelyeznek egy Mediawave ajándékkosarat, amiben a látogatók elhelyezhetik a magukkal hozott házi termékeket a színpadról kapott élmény megbecsüléseként.