Vizuál

3 milliárdot ér Munkácsy Golgotája

2018.06.06. 15:00
Ajánlom
A magyar kormány hajlandó megvásárolni a képet ennyiért, igaz korábban csak a felét kínálta ennek az összegnek.

Június 5-én a kormányinfón Gulyás Gergely elmondta, hogy a kormány megvásárolná Munkácsy Mihály Golgota című festményét, ha Pákh Imre műgyűjtő hajlandó megválni érte ennyiért.

Az alkotás 10 millió euróra (3 milliárd forintra) becsülték, számol be az Index. A kormány korábban 6 millió dollárt adott volna érte, Pákh viszont 9 millió dollárt kért.

A kormány még a festmény védetté nyilvánításával is próbálkozott, de a bíróság atályon kívül helyezte az erről szóló határozatot. „A döntés bizonyítja, hogy jogállamban élünk, a Golgotát illetően visszaállt a történelmi igazság” – kommentálta a bíróság határozatát akkor Pákh Imre, aki még Lázár Jánossal sem volt hajlandó szóba állni az ügyben. Szándéka viszont az, hogy továbbra is együtt maradjon a trilógia, és az Ecce Homo és a Krisztus Pilátus előtt című képek után a Golgota is magyar állami tulajdonba kerüljön.

Az ATV megkeresése után kiderült, hogy Pákh hajlandó eladni a festményt 3 milliárdért. „Eredetileg azért vettem meg, hogy egyben tartsuk a trilógiát. Az előző tulajdonosa el akarta adni Texasba. (...) Nézze, én úgy gondolom, hogy a trilógiának állami tulajdonban kell lennie, az biztosítaná a legjobban az ottlétét [Debrecenben maradását]. (...) Beszereztem értékbecsléseket a világ különböző cégeitől, ez vagy 10 millió dollárról vagy 10 millió euróról szólt. (...)”

Akár az országból is kivihetik Munkácsy Golgotáját

Kapcsolódó

Akár az országból is kivihetik Munkácsy Golgotáját

A festmény tulajdonosa, Pákh Imre és a kép megvásárlásáért/országon belül tartásáért harcoló állam már négy éve pereskedik a Munkácsy-trilógia egyik darabja miatt. Ezidő alatt szinte minden kifejlet felsejlett már. Most úgy tűnik, Pákh rendelkezhet a művel.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Hatalmas előrelépés a zenekarnak: a Mezzo TV sugározza a Concerto Budapest koncertfilmjét

Több hónapos munka eredménye, hogy a zenekar saját gyártású koncertfilmmel mutatkozhat be a Mezzo TV műsorán. A filmet, amelyet Szabó Stein Imre rendezett, a magyar közönség is láthatja az interneten. Kulisszatitkokról a vezető rendezőt kérdeztük.
Vizuál

Két tonna üvegnegatív: vidéki fényképészműtermek gyűjteménye

A kidobástól megmentett üvegnegatívokon az egyes vidékek népviselete mellett a háború előtti és alatti élet pillanatai villannak fel megmutatva azt is, mit tartottak megörökítésre érdemesnek az életükből az 1910-20-as évek táján.
Színház

Újra járhatunk szabadtéri előadásokra, de a fesztiválokra még várnunk kell

A Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet többek között színházi előadásra, mozira, cirkuszra, valamint könyvszakmai rendezvényre vonatkozik.
Vizuál

Csúnya varázs - Budapesti fényképek az 1930-as években

Az éjszakai fényképezés és a „varázsosítás” összefüggése - erről ír a FényképTár mai részében Tomsics Emőke, a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának történész-muzeológusa.
Vizuál

A festő, akinek lakását és öltözködését is utánozták a bécsiek

Tökéletesen megtestesítette a romantikus művész ideálját tehetségével és fényűző életmódjával, pedig állítólag hihetetlenül félénk volt. Hans Makart művészete a szecesszió előfutára lett, Gustav Klimt rajongott a munkáiért.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Vizuál interjú

A hazai vásárlókra épít a közeljövőben a Faur Zsófi Galéria

„Meg fog változni a piac, a lokális vásárlókra kell felkészülni” – mondja Faur Zsófi, a Faur Zsófi Galéria tulajdonosa és vezetője, aki nagyon szeretné, ha az lenne ennek az elmúlt két hónapnak a tapasztalata, hogy igenis fontosak a lokális közösségek, a család, a barátok. Ők is ezt erősítik a Bartók Béla úton, azaz a Bartók Béla Boulevard-on, ahol a Kulturális Tizenegy Egyesület elnökeként online fesztivál szervezését vezeti.
Vizuál magazin

Csúnya varázs - Budapesti fényképek az 1930-as években

Az éjszakai fényképezés és a „varázsosítás” összefüggése - erről ír a FényképTár mai részében Tomsics Emőke, a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának történész-muzeológusa.
Vizuál galéria

A festő, akinek lakását és öltözködését is utánozták a bécsiek

Tökéletesen megtestesítette a romantikus művész ideálját tehetségével és fényűző életmódjával, pedig állítólag hihetetlenül félénk volt. Hans Makart művészete a szecesszió előfutára lett, Gustav Klimt rajongott a munkáiért.
Vizuál galéria

Két tonna üvegnegatív: vidéki fényképészműtermek gyűjteménye

A kidobástól megmentett üvegnegatívokon az egyes vidékek népviselete mellett a háború előtti és alatti élet pillanatai villannak fel megmutatva azt is, mit tartottak megörökítésre érdemesnek az életükből az 1910-20-as évek táján.
Vizuál slow life

Ez egy komoly, szinte drámai kiállítás, meglehetősen sötét jövőképekkel

A Lassú élet. Radikális hétköznapok című kiállítás áprilisban nyílt volna a Ludwig Múzeumban. Egy interjúsorozatban a kurátori csapat tagjait kérdezzük az egyelőre csupán a virtuális térben látható csoportos válogatásról. Az ötödik epizódban Csizek Petra beszélt kedvenc műveiről és az önállóbb nézői befogadásról