Vizuál

55 millió dollárt is megérhet Picasso portréfestménye

2021.04.07. 14:10
Ajánlom
Árverésre bocsátják májusban New Yorkban Pablo Picasso egy monumentális női portréját, amelynek leütési ára elérheti az 55 millió dollárt is - írja az Artnet.com művészeti portál, amely szerint a kimagasló alkotás eladása a műkincspiac lábadozását jelezheti a zűrös tavalyi év után.

A Femme assise pres d'une fenetre című, 1,5 méterszer 1,14 méteres mű a festő szeretőjét és múzsáját, Marie-Thérese Waltert ábrázolja. A festmény vonzerejét növeli, hogy Picasso normandiai kastélyában készült 1932-ben, a festő úgynevezett "csodás évében", amikor a mester több mint 100 képet festett, közülük sokat Marie-Thérese-ről, csaknem mindig meztelenül vagy majdnem ruhátlanul, alvás vagy pihenés közben.

A kép egyike annak az őt ábrázoló portrésorozatnak, amelyet legutóbb egy 2017-18-as kiállításon mutattak be a londoni Tate Modernben és a párizsi Picasso Múzeumban.

64121437-141656.jpg

Pablo Picasso: Femme assise pres d'une fenetre (Fotó/Forrás: Sotheby's)

Az Artnet figyelemre méltónak találja, hogy egy ilyen nagy értékű műalkotás kerül piacra egy olyan időpontban, amikor a művészeti piac még csak kilábalóban van a tavalyi válságból. A múlt évben mintegy 25 százalékkal esett vissza a műalkotások kereskedelme, különösen az impresszionista és a modern művek szektorában, ahol 41 százalékkal zuhant a 10 millió dollárnál értékesebbre becsült alkotások adásvétele.

A művészeti portál szerint a Christie's május 11-i aukcióján a Picasso-vászon leütési ára jó eséllyel meghaladja bármely más Picasso-műét, amely 2020 folyamán került piacra. Nemrég a Sotheby's is bejelentette egy 50 millió dollárra becsült Basquiat-mű árverését, e két esemény együtt a műkincspiacba vetett bizalom visszatérését jelezheti az Artnet szerint.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Színház

15 sor színház: Büszkeség és balítélet

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy rengeteg kultúrát fogyasztunk nap mint nap, kár, hogy élményeinknek csupán töredékét oszthatjuk meg olvasóinkkal. A következő rövid írás a Vígszínház Büszkeség és balítélet című előadásáról szól. 15 sor színház.
Vizuál

Újabb Mijazaki-klasszikus jön a mozikba

Folytatódik az ADS Service Ghibli-sorozata, amely során Mijazaki Hajao újabb remekműve kerül nagyvászonra: az 1989-es A Kiki – A boszorkányfutár április 3-tól lesz látható a magyar mozikban.
Vizuál

Peter Lindbergh képeivel érkezik a Budapest Fotófesztivál

Országos premierrel indítja programsorozatát a Budapest Fotófesztivál – Magyarországon először a Műcsarnokban láthatók a legendás német divatfotográfus, Peter Lindbergh ikonikus alkotásai.
Klasszikus

Minden, amit a Máté-passióról tudni kell

A zenetörténet két talán legismertebb passiója – a János- és a Máté-passió – Johann Sebastian Bach nevéhez fűződik, utóbbit az idei Bartók Tavaszon is hallhatja a közönség. Most elárulunk néhány érdekességet róla!
Zenés színház

Horváth István a Magyar Állami Operaház kamaraénekese lett

A népszerű tenort a március 23-i Bánk bán-előadás tapsrendje alatt érte a meglepetésszerű bejelentés: a következő szezonban a Magyar Állami Operaház legnagyobb címét viselheti.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Vizuál hír

Petíció indult Vészabó Noémi Munkácsy-díjának visszavonásáért

Petíció indult annak érdekében, hogy vonják vissza Vészabó Noémi Munkácsy-díját, az aláírók szerint a kitüntetett „minimálisan elvárható szakmai alapokat is nélkülöző, amatőr festői életúttal rendelkezik.”
Vizuál hír

Peter Lindbergh képeivel érkezik a Budapest Fotófesztivál

Országos premierrel indítja programsorozatát a Budapest Fotófesztivál – Magyarországon először a Műcsarnokban láthatók a legendás német divatfotográfus, Peter Lindbergh ikonikus alkotásai.
Vizuál ajánló

Újabb Mijazaki-klasszikus jön a mozikba

Folytatódik az ADS Service Ghibli-sorozata, amely során Mijazaki Hajao újabb remekműve kerül nagyvászonra: az 1989-es A Kiki – A boszorkányfutár április 3-tól lesz látható a magyar mozikban.
Vizuál kritika

Mindenki bűnhődik, de nem a saját bűnei miatt

Sós Bálint Dániel első nagyjátékfilmje megdöbbentően érett rendezői debütálás, amely bonyolult morális kérdéseket vet fel, célja mégsem az, hogy moralizáljon. A rendkívül feszült és jól megírt történetet a bravúros technikai megoldások teszik igazán teljessé.
Vizuál magazin

KÉP-regény: A Filmszemle félrelép

A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezúttal az újból megrendezett Magyar Filmszemle kapcsán mondja el a véleményét a filmfesztiválokról és a magyar filmgyártásról.