A szintén októbertől a jövő év elejéig futó linzi Lentos múzeum férfi akttal foglalkozó kiállításához hasonlóan az bécsi is a művészetben megjelenő meztelen férfi test szerepét vizsgálja. A Leopold az elmúlt két évszázad nyugati munkáira koncentrálva körüljárja, hogyan változott a férfi társadalmi szerepéről alkotott felfogás. A kiállítók között ott van például Andy Warhol, Jean Cocteau, Egon Schiele és a hamarosan a Szépművészeti Múzeumba érkező Paul Cézanne is.
A múzeum a háromszáz kiállítási tárgy közül az egyiket, a Pierre&Gilles francia alkotópáros Vive la France (Éljen Franciaország!) című fotóját tette a plakátokra. A képen három izmos fiatal férfi - egy fekete bőrű, egy arab és egy fehér - látható egy futballstadionban. Körülöttük a levegőben a francia zászló színeiben pompázó konfetti hullik és semmi más nincs rajtuk, mint kék, fehér és vörös zokni, valamint futballcipő.
"Nem olcsó reklámfogásnak szántuk, de természetesen figyelmet akartunk kelteni. Úgy gondoljuk, hogy az embereket szembesíteni lehet a meztelen igazsággal" - mondta Tobias Natter múzeumigazgató egy sajtótájékoztatón. "A városban egy másik plakát egy Gustav Klimt-kiállítást reklámoz. Azon a női alak csak egy nyakláncot visel és mégsem háborodik fel rajta senki" - mutatott rá.
Miután sokan sértőnek találták a plakátokat és panaszok özöne érkezett a múzeumhoz, a posztereken - legalábbis egy részükön - utólag kitakarták az intim részeket. A Facebook már korábban eltávolította a múzeum által közzétett és az eredeti plakátot bemutató posztokat. A közösségi portál hozzászólói közül sokan nem találnak kivetnivalót a ruhátlan férfiak látványában, szerintük a provokatív művészetet sem lehet cenzúrázni.
A plakáttal ellentétben nem okozott felháborodást a kiállítás egy másik reklámja, Ilse Haider salzburgi képzőművész Mr. Big című alkotásának felnagyított mása. A múzeum előtt elhelyezett, meztelen, négy méter magas fekvő férfialak előtt sok arra járó turista megáll fényképezkedni.