A burgenlandi Rozália-hegység nyúlványán álló Fraknó várának csodakamrája az egyik legrégebbi, évszázadok óta érintetlen állapotban megmaradt kuriozitás-kabinet. A gyűjteményre inkább illett a tárgyakból összeállított enciklopédia elnevezés, mint a műgyűjtemény, hiszen a világ minden tájáról származó tárgyak között nem csak műtárgyak – például ékszerek, szobrok, festmények és hangszerek – hanem nagyon gyakran természeti kincsek, ásványok, preparált állatok vagy egzotikus eredetű állati és növényi maradványok is helyet kaptak.
A kincstár az akkori Európa szellemi életének lenyomata.
A felvilágosodástól megérintett mechanikus világkép és tudományos kíváncsiság találkozik metafizikai és alkímiai képzetekkel, a tárgyait pedig mély vallásosság, néhol erős babona és egzotikum lengi körül.
Mire indítja egy ilyen, számtalan képző- és iparművészeti, könyvtártörténeti és könyvészeti ritkasággal, fegyverrel és kuriózummal teli gyűjtemény a ma művészeit? Milyen egyéb tárgyak és „együttállások” adnak nekik új értelmet? Milyen tükröt állít elénk, mit üzen nekünk a középkor alkonya és a koraújkor, az a korszak, amely máig meghatározza az európai kultúrát?
A hat kortárs kiállító (Antalka Zsófia, Keresztes Zsófia, Káldi Katalin, Kádár Emese, Nyíri Orsolya, Kortmann Járay Katalin) választásainak köszönhetően többek között olyan enigmatikus tárgyak is helyet kaptak a kiállítótérben, mint egy 17. századi, állati bélsárból eredeztethető bezoár, amelynek a babonás népek még a 20. század elején is gyógyító erőt tulajdonítottak. Megtekinthető annak a Historia Antipodum oder Newe Welt című kötetnek is néhány illusztrált oldala is, amely hosszú ideig a dél-amerikai lakosokról és kultúrákról alkotott európai felfogás bibliájaként működött.
Az alkotók által kiválasztott történeti műtárgyak inspirációjából született reflexiók mintegy párbeszédbe elegyednek a kiállítóterekben.
A kortárs perspektíva elősegíti a régmúlt és jelen, hagyományos és kortárs megközelítések áthidalását, párbeszédbe lépését, amely a kiállítást szervező Esterházy Magyarország Alapítvány és a közép-kelet-európai kortárs képzőművészetre fókuszáló Q Contemporary fő törekvése volt a kiállítás megálmodásával. A kiállítás kurátora Zsikla Mónika.