A rajz történetének rekonstruálása során a szakértők kiderítették, hogy a művet 1911-ben a holland műkereskedőnek, J.H. de Bois-nak adta oda bizományba Johanna van Gogh-Bonger, Van Gogh testvérének, Theónak az özvegye. De Bois hat évvel később, 1917-ben adta el a képet, ami ezt követően eltűnt szem elől.
Meedendorp és csapata megvizsgálták a művet és megállapították, hogy a téma, a stílus, a technika és a használt anyagok mind egyeznek a Vincent van Gogh által használtakkal.
A papír ugyanaz a típus és méret és ugyanaz a vízjel van benne, mint abban, amivel Van Gogh dolgozott a korai rajzai esetén Párizsban"
- sorolta Meedendorp. “Mindezek együttesen arra engedtek következtetni, hogy a rajz valóban Van Goghtól származik."
Az örömteli felfedezés hatására a múzeum illetékesei rögtön előkerítették a Montmartre dombja (1886) című képet, amely
Bár a kép a hetvenes években két, a Van Gogh-életművet bemutató katalógusban is feltűnt, a múzeum 2001-ben mégis elutasította, hogy Van Gogh alkotása lenne, részben a hasonló művek hiányára hivatkozva. Most azonban felülvizsgálták a döntésüket, így két új darabbal gazdagodott a holland festő életműve.
Stílusukban a képek a művésznek arra a korszakára hasonlítanak, amikor karrierje kezdetén Fernand Cormon francia festő tanítványa volt Párizsban.
Ezek a rajzok egészen kivételesek, mert az életműnek egy akadémikusabb, hagyományosabb oldalát villantják meg.
Van Gogh első Párizsba költözésekor dolgozott ilyen modorban, mikor még csak kereste a saját stílusát" - mutat rá Meedendorp.
Mindkét kép szerepelni fog az Impressionism and Beyond. A Wonderful Journey, című kiállításon a holland Singer Laren Museumban, Larenben.