Ezt az ikont az általa ábrázolt jelenet alapján akár húsvéti ikonnak is nevezhetnénk. Felső részén Krisztus feltámadásának jelenetét látjuk, mely húsvét ünnepére utal. A húsvét a kereszténység legnagyobb ünnepe: Krisztus pénteki napon történt keresztre feszítése után a harmadik napon, vasárnap föltámadt. Önként vállalt szenvedésével megváltotta az emberek bűnét, feltámadásával pedig legyőzte a halált.

Krisztus pokolra szállása és feltámadása - Fémikon Múzeum. Pálos Sziklakolostor (Fotó/Forrás: Spitzer Fruzsina)
Az ikon felső részén Krisztus sugarakkal kiemelt dicsfényben jelenik meg, mellette angyalok vannak, látjuk szarkofágjának szélét is és az őt őrző ijedt katonákat. Balra fent - a kopott felülettől alig kivehetően - Péter apostol Krisztus felé fordulva mélyen meghajol. Jobb oldalt hatszárnyú szeráfot (angyalt) látunk, aki a paradicsom kapuját őrzi. Az ikon alsó képmezőjében Krisztus pokolra szállásának jelenete helyezkedik el, tehát az a jelenet, amikor Krisztus kereszthalála után a pokol tornácára megy, és kiszabadítja az embereket. Itt is sugarakkal kiemelt dicsfényben látjuk, jobbjával Ádám kezét fogja, lejjebb Éva mélyen meghajló alakja helyezkedik el. Jobb oldalt Dávid és Salamon ószövetségi királyok, a kicsiny és kopott ábrázoláson alig látható fejükön a korona. Őket az ikon jobb szélén - a szeráfhoz közel látható - Keresztelő Szent János vezeti a paradicsomba.
Bár az alkotás a sok csókolgatástól és simogatástól igen kopott, mégis érezzük e kicsiny, ám nagy művészi értékű munka megkapó, naiv szépségét.