Vizuál

A világ legjobb kiállításai közt a Ludwig Múzeum tárlata

2018.10.16. 14:00
Ajánlom
A budapesti Permanens Forradalom - Mai ukrán képzőművészet című tárlat olyan múzeumok kiállításaival verseng a Global Fine Art Awards (GFAA) díjért, mint a Tate vagy a Guggenheim.

A Global Fine Art Awards (GFAA) az első olyan évente kiosztott elismerés, amellyel a világ legjobbnak ítélt képzőművészeti és design kiállításait ismerik el. A válogatásba múzeumok, galériák, szakvásárok és biennálék kiállításai és köztéri installációk egyaránt bekerülhetnek. A jelölteket komoly kutatómunkát követően választják ki, amelynek részét képezi a meghatározó nemzetközi szaksajtóban megjelent cikkek szemlézése, a GFAA szakértő csapatának személyes kiállítás-látogatásai, valamint az intézmények által benyújtott jelölések.

A Permanens Forradalom című válogatás 31 ország további 93 jelöltjével együtt került abba a rangos nemzetközi versenybe, amelynek díjait évente 13 kategóriában ítélik oda.

boris_mikhailovimg008-134837.jpg

Borisz Mihajlov: Vörös sorozat, fotósorozat, 1968-1975 (részlet) (Fotó/Forrás: Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum, Adattár és Digitális Archívum)

A zsűri egy-egy projekt, vagy kiállítás koncepciójának újszerűségét, a választott téma kontextualizáltságát, valamint a megvalósítás színvonalát értékeli. A kortárs művészet kategóriában a szakértők további szempontjai között szerepelt, hogy a szervező non-profit intézmény legyen, az ismeretterjesztés és edukáció szempontjából kivételesen magas színvonalat képviseljen, valamint hogy nemzetközi együttműködésen alapuljon.

Az elismerést 13 kategóriában ítélik oda, amelyek között különféle művészettörténeti korszakokra és műfajokra fókuszáló egyéni és csoportos válogatások egyaránt helyet kaphatnak. A díj odaítéléséről szakértőkből álló grémium dönt, emellett a nagyközönség a GFAA honlapján és a Twitteren is jelölheti kedvencét.
 
A Ludwig Múzeum Permanens Forradalom - Mai ukrán képzőművészet című válogatását a kortárs képzőművészet a II. világháború után kategóriában jelölték. A tárlat április 6. és június 24. között tekintette át a mai Ukrajna képzőművészetét Alisza Lozskina, Fabényi Julia és Konsztantin Akinsa válogatásában.

A kiállítás kategóriája egyetlen közép-európai jelöltje.

A másik európai jelölt, a londoni Tate Britain All Too Human - Bacon, Freud and a Century of Painting Life című kiállításának friss változata jelenleg a Magyar Nemzeti Galériában látható Bacon, Freud és a Londoni Iskola festészete címmel.

A díjátadóra 2019. március 12-én kerül sor New Yorkban.

yevgen_nikiforovlumix_nikiforov_004-134837.jpg

Jevhen Nyikiforov: A Köztársaság emlékműveiről, fotósorozat, 2015-2017 (részlet) (Fotó/Forrás: Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum, Adattár és Digitális Archívum)

A kategória jelöltjei

ALL TOO HUMAN BACON, FREUD AND A CENTURY OF PAINTING LIFE // Tate Britain
 
An Incomplete History of Protest: Selections from the Whitney’s Collection, 1940–2017 // Whitney
 
Radical Women: Latin American Art, 1960-85 // Pinacoteca de São Paulo
 
Art and China after 1989: Theater of the World // Guggenheim
 
NGV Triennial // National Gallery of Victoria
 
Memories Of Underdevelopment: Art And The Decolonial Turn In Latin America, 1960-1985 // Museo Jumex
 
PERMANENT REVOLUTION. UKRAINIAN ART TODAY // Ludwig Museum

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Vizuál kult50

Új alkotói korszaka hetven fölött kezdődött – Ragályi Elemér

Keresztre feszíttette Christian Bale-t, Budapesten vezetgette Scarlett Johanssont, Robin Williams pedig mindenben kikérte a véleményét. Ragályi Elemér Kult50-ben megjelent portréja.
Vizuál monet

Virtuálisan beléphet Monet kertjébe, a vízililiomok közé

Claude Monet az 1918. november 11-i fegyverletétel másnapján ajándékozta Franciaországnak a Vízililiomok című óriási képeket, így akart "részt venni a győzelemben". A párizsi Orangerie Múzeumban őrzött művekbe szerdától gyakorlatilag besétálhat a látogató.
Vizuál Film

Elárverezik az Óz, a csodák csodája forgatókönyvterveit

Az Óz, a csodák csodája című film forgatókönyvterveit és az archívum egyéb anyagait árverezik el egy decemberi aukción, melynek bevétele az előzetes becslések szerint akár 1,2 millió dollárt (341 millió forintot) is elérhet.
Vizuál Film

Fődíjat nyert az X Németországban

Ujj Mészáros Károly X – A rendszerből törölve című thrillere nyerte a 32. Braunschweigi Nemzetközi Filmfesztivál fődíját. A különleges látványvilágú, erős hangulatú, fordulatokban gazdag thriller november elseje óta országszerte látható a hazai mozikban.
Vizuál vajda lajos

Hipnotikus videón mozdulnak meg Vajda Lajos festményei

Az ősz szenzációja, hogy két év előkészítés után megnyílt minden idők legteljesebb Vajda-kiállítása Szentendrén, a Ferenczy Múzeumban. A kiállításhoz készült videó filmek az alkotások gondolati rétegeit vizualizálják. Mutatjuk.