A kiállítás Tolvaly Ernő művészetét dolgozza fel, különös tekintettel a hetvenes évek második felében létrehozott akció-objektekre és perormanszokra. Ezek egyrészt önálló művek, másrészt felfoghatók a későbbi festészeti tevékenységének elméleti kiindulópontjaiként is, mert az akciók során Tolvaly a művészet, a látás és a befogadás alapkérdéseit vizsgálta, melyeket aztán tovább boncolt a nagyméretű olaj-vászon festményeken. A kiállításban több akciójának dokumentációja és rekonstruált művek is láthatóak.
Gyenis Tibor és Koronczi Endre ezen a megnyitón egy másik performansszal dolgozza fel Tolvaly Ernő 1976-os, Mit csinál "Gilbert és George" ha nem élő szobor című akcióját. Az akció lényege a következő volt: egy reggel Tolvaly a Rózsa Presszóban ivott egy kávét, amiről fotó is készült. Pár perccel később folytatta ezt, immár nem művészetként, hanem hétköznapi tevékenységként, erről készült a második fotó. A két fényképen szinte ugyanaz látható. Tolvaly célja az volt, hogy a valósággal szoros kapcsolatban lévő művet hozzon létre, ahogy az inspiráció forrásként említhető brit Gilbert & George művészpáros is, akik tevékenységükkel a képzőművészeti világ határainak szélesítését célozták meg.
Az alteregókkal és egy operatőrrel végrehajtott akcióban Gyenis és Koronczi nagyon egyszerű, Tolvaly Ernőre jellemző minimalista történetet valósít meg: semmi színpadiasság, inkább a hétköznapiság és a rejtőzködésre irányuló vágy jelenik meg a történetben. A performansz után Lengyel Andrással beszélget Medvedt Yvette a Tolvaly-életmű ide vonatkozó kérdéseiről.