A modern és kortárs képzőművészet mindig előszeretettel nyúlt az állatvilághoz: Warhol nemcsak Elvist és Marilyn Monroe-t tartotta érdemesnek színes nyomat-sorozatra, hanem megalkotta egy tehén portréját is. A mai legismertebb és legdrágább kortárs műalkotások egyike pedig Damien Hirst formalinban úszó cápája.
Nagy Gabriella festő, Kovách Gergő szobrász és Szöllősi Géza vizuális művész alkotásai ahhoz a kultúrkincshez nyúlnak vissza, amelyben az állatvilág az emberi lét absztrahált változata, és amely ily módon könnyedén ad alapanyagot a vallásnak, az erkölcstannak, a pszichológiának továbbá az irodalomnak és a művészetnek.
Nagy Gabriella festőművész hagyományos technikával készült tájképeire meglepő helyzetekben kerülnek rá az állatok, amelyek egyszerre abszurd és mágikus hangulattal gazdagítják az alkotásokat. Művei kortárs társadalmi és politikai áthallásokat is hordoznak.
Kovách Gergő szobrász alkotásai a humorból táplálkozva mutatnak rá az ember és az állat közös gyökereire. Munkái gyakran térben elhelyezkedő közmondások vagy közismert szókapcsolatok, irodalmi idézetek.
Szöllősi Géza vizuális művész meghökkentő taxidermiái egyszerre horrorisztikusak és humorosak. Kitömött állatai (a My Pets projekt egyes darabjai) a psziché mélyén meghúzódó félelmeket, szorongásokat hozzák a felszínre, miközben abszurditásuknak köszönhetően mulatságossá válnak.