Gulyás Gábor nemzeti biztos, a Műcsarnok nemrégiben lemondott igazgatója október elsején hirdette meg az 55. Velencei Nemzetközi Képzőművészeti Kiállítás magyar pavilonjában rendezendő kiállítás megvalósítására kiírt pályázatot. A határidő december másodikán járt le, összesen tizenkilenc érvényes pályamű érkezett be - korábban még soha nem jelentkeztek ilyen sokan. A zsűri tagjai Gulyás Gábor mellett Bartusz György, Bordács Andrea, Boros Géza, Keserü Katalin, Készman József, Sturcz János valamint Újvárossy László voltak. Véleményük szerint Asztalos Zsolt következetesen végiggondolt és a végletekig lecsupaszított, de éppen így líraian emlékezetes projektje egyaránt kapcsolódik hazai és nemzetközi kontextusokhoz.
Mivel a tervezett kiállítás formai és bölcseleti kérdéseket egyaránt több síkon jelenít meg, a biennále nagyközönsége számára is befogadhatóvá és érthetővé teszi a témáját. Gulyás Gábor a pályázattól függetlenül kezdeményezte Mátrai Erik képzőművész Gömb című munkájának kiállítását a biennále ideje alatt, de a hivatalos programon kívül, egy velencei szakrális helyszínen. Ennek szállítását, installálását, majd bontását a magyar pavilon kiállításával azonos időben végzik el a Műcsarnok munkatársai, így az számottevő többletköltséggel nem jár.
Asztalos Zsolt mellett Benedek József a Folyamatok és dimenziók; a Block Csoport a Folyékony látomás (kurátor Jozef Cseres); Bujdosó Attila, Csík-Kovács Zoltán, Jop Japenga és Sipos Melinda a Levegő-projekt; Czibor Éva a Cím nélkül; feLugossy László a Vezethetetlen (kurátor Beöthy Balázs); Halász András és Károlyi Zsigmond a Két festő; Jónák Tamás a Cím nélkül; Kokesch Ádám a Modul (kurátor Fenyvesi Áron); Koronczi Endre a Dal a meghiúsuláshoz (kurátor Frazon Zsófia); Kulinyi István az Egy város lenyomatai (kurátor Kiss Mónika); Elisabeth Ledersberger-Lehoczky a Quo vadis; Janos Schaab Molnar az "isujets"; Ősz Gábor A kép terminológiája (kurátor Marc-Oliver Wahler); Reigl Judit az Ikarosz álma (főkurátor Germain Viatte, társkurátorok Makláry Kálmán és Jean-Jaques Salgon); Szombathy Bálint, Minyó Szert Károly, Robitz Anikó és Szemző Tibor a Fotószuprematisták; Tamás Klára a Monumentális idők (kurátor Miskolczi Tibor); Tasnádi József A nagy pillanat (kurátor Farkas Viola), Várnai Gyula pedig a Sötét anyag (kurátor Hornyik Sándor) című kiállítás tervével pályázott.