A díjat Laki Péter, a Laki Épületszobrász Zrt. elnök-vezérigazgatója alapította 1998-ban azért, hogy elismerjék az akkori nehéz építőipari körülmények között is kimagasló teljesítményt nyújtó szakemberek munkáját. Az elismerés szakmai hátterét a kezdetektől a Magyar Építész Kamara belsőépítészeti tagozata adta.
Fülöp Krisztina a felújítás kapcsán az M1 műsorában elmondta: egészen más, mindentől különböző műfaj a színházi építészet, mert egyfelől a színházi tér munkahelye az ott dolgozóknak, másfelől a műfajból adódóan tele van érzelemmel.
Tehát a színházban dolgozók számára otthon és egy olyan munkahely egyben, amely észrevétlenül működik a látogatók számára.
A színház átalakítása azért vált szükségessé, mert „recsegtek-ropogtak a székek, alig lehetett hallani mi történik a színpadon” – tette hozzá. Ezért olyan „generális orvoslásra” volt szükség, ami az összes szakágat igényelte. Így együtt dolgozott Vincze Krisztián építésszel, Fürjes Andor akusztikus szaktervezővel, valamint Haász Ferenc világítástervezővel is.
A képre kattintva galéria nyílik:
Kiemelte azt is, hogy elhagyhatatlan volt az az erős, közös munka, amit Mácsai Pállal, a teátrum igazgatójával végeztek, akinek határozott elképzelése volt arról, hogy milyen legyen az épület.
Az átalakításról 2017-ben a Fidelio is részletesen beszámolt az alábbi cikkben:

Kapcsolódó
„Túlélsz, pöcök” – Nézőtéravató az Örkényben
Jócskán ráfért már az Örkény Színház nézőterére a tavasz-nyár folyamán elvégzett felújítás, ahogy Mácsai Pál igazgató a szeptember 26-án megtartott nézőtéravatón fogalmazott: ezt már senki nem szerette.
Fejléckép: Az Örkény Színház nézőtere (fotó: Horváth Judit / Örkény Színház)