Vizuál

Bécsi migránsok és a megszokás

2015.06.17. 15:45
Ajánlom
Az osztrák főváros legújabbkori történetének, a vendégmunkások érkezésének tárgyi emlékeivel bővíti gyűjteményét a Wien Museum. Fotókat, történeteket és személyes emléktárgyakat várnak az 50-es évektől Bécsbe érkező migránsoktól.

Egy jugoszláv népdalokat tartalmazó magnókazetta és az Ausztriából származó török tea, a Karadeniz szimbolizálja a Wien Museum és az osztrák főváros legújabb projektjét, amelynek keretében a bécsi migrációhoz kapcsolódó tárgyi emlékeket gyűjtik össze. A "Migrációt gyűjteni" elnevezésű projekt az elmúlt 50 évben Bécsben letelepedett vendégmunkásoktól és gyermekeiktől vár olyan személyes emléktárgyakat, fényképeket, leveleket és iratokat, amelyek arról mesélnek, miként hagyták maguk mögött a hazájukat, milyenek voltak az első éveik az osztrák fővárosban.

A cél, hogy 2016 közepéig egy olyan gyűjtemény jöjjön létre, amely nemcsak a bécsi migráció történetét dokumentálja, de hatását is a város társadalmi fejlődésére valamint a betelepülők viszonyát a hazájukkal. A Karadeniz például nemcsak az otthon megszokott termékek, ízek iránti vágyat testesíti meg, de a fogyasztói kultúrát is megváltoztatta Törökországban. Ma ugyanis már szívesen látott ajándék a hazalátogatóktól.

A gyűjteményhez szívesen fogadják bárkinek a történetét a wienmuseum@migrationsammeln.at e-mail címen.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Vizuál beethoven

Teljesen megújul a bonni Beethoven-ház

Bezár február végén a bonni Beethoven-ház, hogy teljesen megújult tárlattal nyisson ki újra decemberre, a zeneszerző születésének 250. évfordulója alkalmából meghirdetett emlékév kezdetére.
Vizuál ajánló

Aki a kaposvári katonaélményeiből csinált karriert New Yorkban – Halász András

A művész neve mára legendává vált, elsősorban azért mert már a 70-es években az új képzőművész-generáció egyik meghatározó vezéralakja volt, művei pedig rangos magyar és nemzetközi múzeumi és magángyűjteményekben szerepelnek. A kiállításon kiemelkedik az 1983-ban készült, a személyi számítógépek korát megelőző, első computer-grafikai sorozatának a 2015-ben újragondolt, hatásos festményei.
Vizuál ajánló

Picassót vagy egy applikációt könnyebb restaurálni?

Ezen a héten nyílik a Ludwig Múzeum 30 éves fennállását ünneplő kiállítássorozat második, Eszközök című tárlata, amely az elmúlt 20 év médiaművészeti alkotásait mutatja be a múzeum gyűjteményéből.
Vizuál galéria

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Vizuál magazin

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.