Vizuál

Bejárhatjuk Firenzét - anélkül, hogy odarepülnénk!

2015.12.15. 14:53
Ajánlom
A művészet templomai címmel négy részes mozifilm-sorozat indul útjára december 17-től, amely Itália páratlanul gazdag művészeti örökségének kiemelkedő alkotásait tárja a nézők elé.

A sorozat első része Firenze és az Uffizi képtár kincseit mutatja be, a filmet Budapesten az Uránia Nemzeti Filmszínházban és országszerte számos további moziban, magyar szinkronnal vetítik.

A tavalyi év végén bemutatott, több mint 12.000 nézővel a hazai mozikban is sikerrel szerepelt Vatikáni Múzeum 3D alkotóinak új filmjei Itália kulturális gyöngyszemeit jelenítik meg a mozivásznon. A speciális technikával, kimagasló minőségben készült ismeretterjesztő alkotások lehetővé teszik, hogy a nézők belefeledkezhessenek az egyetemes művészet kiemelkedő remekműveinek szépségébe.

uffizi

uffizi

A művészet templomai vetítéssorozat első része, a Firenze és az Uffizi képtár 3D egy többrétegű utazás az itáliai reneszánsz bölcsőjébe, a korszak legjellemzőbb műremekeinek megismerésén keresztül. A közel húsz helyszínen forgatott film bejárja a város leghíresebb épületeit és tereit, a Medici-palotától kezdve a Szépművészeti Akadémián át a Ponte Vecchióig, majd Firenze leghíresebb galériája, az Uffizi-képtár kincseit, Michelangelo, Raffaello, Leonardo, Botticelli, Tiziano és további művészóriások alkotásait tárja a nézők elé.

A játékfilmes elemekkel vegyített, virtuális tárlatvezetés rendhagyó idegenvezetője a reneszánsz patrónusok kvintesszenciája, a Simon Merrels által alakított Lorenzo de' Medici, aki minden egyes műről beszámol, apróbb jellegzetességeit is ismerteti a nézővel. Újszerű, „történetmesélő” narrációját Prof. Antonio Natali, az Uffizi képtár igazgatója és Arturo Galansino, elismert reneszánsz-specialista egészítik ki, akik a képtár számos kincséről behatóbb elemzést adnak. “Aki ismer egy műalkotást, úgy olvassa, akár egy verset vagy regényt” – von párhuzamot a különböző művészeti ágak között a professzor. A film művészettörténeti szempontól igazi kuriózum, mivel egy felbecsülhetetlen értékű Leonardo-mű restaurációs eljárását is bemutatja. A háromkirályok imádása című, a nyilvánosság előtt 2011 óta nem látható festményt a mozinézők láthatják elsőként eredeti fényében. Marco Ciatti, a Kőtár műhelyének vehetője számol be a restauráció eredményeiről, a rejtett részletekről és az alkalmazott technikákról, amelyekre a feltáró munka során derült fény.

A látványos ismeretterjesztő filmet a novemberi világpremiert követően 60 országban mutatják be, hazánkban december 17-től vetítik a mozik, magyar szinkronnal, a Pannonia Entertainment forgalmazásában. Budapesten az Uránia Nemzeti Filmszínházban a december 19-i rendhagyó premiervetítésen Garas Klára művészettörténész, a Szépművészeti Múzeum korábbi főigazgatója, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja tart bevezetőt, ezt követően januárig minden nap vetítik a filmet. A vetítéssorozathoz országszerte közel húsz további mozi csatlakozott, a megyeszékhelyek többségén bemutatják, 3D és – bizonyos mozikban – 2D változatban egyaránt. A vetítési helyszínek részletes listája a sorozat Facebook-oldalán  olvasható.

A mozifilm-sorozat további, 2016. első felében bemutatásra kerülő részei a milánói Teatro alla Scala évszázados történetét, az idei milánói világkiállításon megrendezett nagyszabású Leonardo da Vinci életmű-kiállítást és a Pápai Bazilikák páratlan épületegyüttesét dolgozzák fel.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Vizuál beethoven

Teljesen megújul a bonni Beethoven-ház

Bezár február végén a bonni Beethoven-ház, hogy teljesen megújult tárlattal nyisson ki újra decemberre, a zeneszerző születésének 250. évfordulója alkalmából meghirdetett emlékév kezdetére.
Vizuál ajánló

Aki a kaposvári katonaélményeiből csinált karriert New Yorkban – Halász András

A művész neve mára legendává vált, elsősorban azért mert már a 70-es években az új képzőművész-generáció egyik meghatározó vezéralakja volt, művei pedig rangos magyar és nemzetközi múzeumi és magángyűjteményekben szerepelnek. A kiállításon kiemelkedik az 1983-ban készült, a személyi számítógépek korát megelőző, első computer-grafikai sorozatának a 2015-ben újragondolt, hatásos festményei.
Vizuál ajánló

Picassót vagy egy applikációt könnyebb restaurálni?

Ezen a héten nyílik a Ludwig Múzeum 30 éves fennállását ünneplő kiállítássorozat második, Eszközök című tárlata, amely az elmúlt 20 év médiaművészeti alkotásait mutatja be a múzeum gyűjteményéből.
Vizuál galéria

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Vizuál magazin

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.