Az Index beszámolója szerint június 26-án éjszaka, mintegy 20 Ligetvédő tiltakozott a beruházás ellen. A Városliget Zrt. tájékoztatása szerint a munkaterületet biztonsági okokból kellett körbekeríteni, tekintettel arra, hogy a helyszín az épület a megbontása következtében élet- és balesetveszélyessé válhat. Kiemelték, a bontás során egyetlen fát sem szükséges kivágni, a később kezdődő építkezés miatt érintett fákat pedig a Városligeten belül átültetik.
A társaság közleményében emlékeztetett: a Liget Budapest Projekt keretében a múzeum kívül-belül megújul. Egyfelől az eddiginél kétszer nagyobb kiállítótér jön létre, ami által egy 21. századi követelményeknek megfelelő, interaktív, digitális technológiákkal a közlekedés múltját és jövőjét bemutató új Közlekedési Múzeum jöhet létre. Több műtárgy még szállításra vár a raktárba, ezek biztonságos és szakszerű kiemeléséhez esetenként az épület szerkezetét, födémrendszerét is meg kell bontani.
Az épületet az alapításkori (1899) állapota alapján állítják helyre, ugyanakkor az épületen belül kortárs, 21. századi belsőépítészeti megoldásokkal új kiállítás, kilátó és közösségi tér jön létre. A Közlekedési Múzeum új épülete az eddiginél kisebb helyet foglal el a Városligetben, a bővítés a föld alatt történik, az eddigi 20 méter széles aszfaltozott parkoló helyén pedig zöldfelületet hoznak létre. A tervek szerint a múzeumot 2018-ban adják át.