Elias Garcia Martinez 1930-ban festett Ecce Homo című műve az észak-spanyolországi Borja város egyik templomának ékessége volt még a nedvességtől és az időtől megviselten is. A gyülekezet egy idős tagja, a 81 éves Cecilia Gimenez nem nézte tétlenül a festmény pusztulását és önhatalmúlag restaurálta, ám annyira átfestette a művet, hogy az szinte felismerhetetlenné vált. Senki nem vette észre, mennyire elcsúfította a műalkotást, egészen addig, amíg a nő felhívta az önkormányzatot, és elmondta, mit tett.
Az eset nagy figyelmet kapott, és bár kezdetben az eredeti állapot visszaállítását célozta meg a városvezetés, mára fontossá vált az újdonsült alkotás, ugyanis a szánalmassá vált, emberi arc helyett leginkább egy majomra hasonlító mű képe bejárta az internetet és világkarriert futott be. Ezzel párhuzamosan a templom látogatottsága is felszökött, sokan akarták eredetiben is látni az elrontott művet, amely - a szerző engedélye nélkül - hamarosan pólókon, bögréken, borcímkéken, telefontokokon is pompázott szerte a világban.
Az utóbbi évben több mint 40 ezren keresték fel a falut, és bő 50 ezer euróval - 15 millió forinttal - gazdagították a templomot birtokló alapítványt. Az ötezer lelkes Borja önkormányzatától Cecilia Gimenez - miután követeléssel élt - 49 százalékot kap a turistaforgalom fellendülése révén keletkező haszonból, továbbá a "majmos" képével ékesített tányérok, öngyújtók, képeslapok és egyebek eladásából befolyó profitból. Mindeközben saját festményei iránt is megnőtt az érdeklődés, a héten saját kiállítása nyílt Borjában, ahol az idős nő két tucatnyi alkotását nézhetik meg az érdeklődők augusztus 24-ig - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap.