Némileg borult a papírforma a 95. Oscar-gálán, ahol olyan remek alkotások maradtak arany szobor nélkül, mint például a Tár, A szomorúság háromszöge vagy A sziget szellemei. Ennek az oka pedig nem más, mint a Minden, mindenhol, mindenkor című, önironikus multiverzumfilm, amely tizenegy jelöléséből hetet váltott díjra a gálán.

Kapcsolódó
Multiverzumfilm arról, miért legyünk kedvesek
A felszínen egy sablonos szuperhősfilm Dan Kwan és Daniel Scheinert legújabb alkotása, a Minden, mindenhol, mindenkor, valójában azonban egy gyönyörű allegórián keresztül az emberi létezésről képes beszélni. Olyan ritka mű, amely egyszerre szórakoztat és elgondolkodtat.
Az Amerikai Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia ugyanis
Daniel Kwannak és Daniel Scheinertnek ítélte a legjobb film, a legjobb eredeti forgatókönyv, valamint a legjobb rendezés díját is.
Emellett a történet három szereplőjét is elismerték: a legjobb férfi mellékszereplőnek Ke Huy Quant választották, míg a legjobb női mellékszereplő Jamie Lee Curtis lett, aki élete első jelölésével rögtön diadalmaskodott. A legjobb színésznőnek járó szobrocskát Michelle Yeoh vehette át, ezzel legyőzve a legnagyobb riválisának tartott Cate Blanchettet, aki a Tárban nyújtott remek alakítást. A Minden, mindenhol, mindenkor mindemellett a legjobb vágás kategóriájában is győzött, Paul Rogers vehette át az elismerést.
A legjobb férfi főszereplő kategóriájában azonban bejött a papírforma, minthogy az akadémia a díjat Brendan Frasernek ítélte oda,
aki A bálnában nyújtott letaglózó erejű alakításával tért vissza hosszú évek után egy nagyjátékfilmben. Darren Aronofsky filmjét később a legjobb smink és haj kategóriájában is elismerték.

Kapcsolódó
Az emberek csodálatosak – kritika A bálnáról
A bálna nem a legjobb, de a legszebb filmje Darren Aronofskynak, aki végső soron hitet tesz az emberiség mellett. Nagyon nagy csodának kellene történnie, hogy Brendan Fraser ne kapja meg érte az Oscar-díjat.
Az est másik nagy nyertese a Nyugaton a helyzet változatlan című német első világháborús dráma, amely négy kategóriában is győzött. Edward Berger alkotása kapta ugyanis a legjobb nemzetközi film, a legjobb operatőri munka (James Friend), a legjobb látványterv- és díszlet (M. Goldbeck és Ernestine Hipper), valamint a legjobb eredeti filmzene (Dasche Daunhauer) díját.

Kapcsolódó
Háborús filmek terén a helyzet változatlan
Kilenc kategóriában jelölték Oscarra az Erich Maria Remarque regényéből adaptál Nyugaton a helyzet változatlan című filmet.
A legjobb adaptál forgatókönyv díját Sarah Polley kapta a Women Talking című filmjéért.
A legjobb animációs filmnek Guillermo Del Toro Pinokkióját találta az akadémia.
A legjobb dokumentumfilm pedig az orosz ellenzéki politikusról, Alekszej Navalnijról szóló Navalny lett. A díjat felesége vette át, mivel Navalnij jelenleg is börtönben van.
Az est során díjazták még a Top Gun: Mavericket (legjobb hang), A fekete párduc 2-t (legjobb jelmez), illetve az Avatar: A víz útját is (legjobb vizuális effekt.)
A díjazottak teljes listáját ITT érhetjük el.
Fejléckép: Jonathan Wang, Dan Kwan és Daniel Scheinert (Fotó/Forrás: Emma McIntyre/Getty Images Hungary)