A balta fejét fából, nyelét rézből készíti el, vagyis anyagi szerepcserével váltja ki a használati tárgyakat funkciójuk alól, így "értelmetlenné" váló szobor lesz belőlük. A mesterséges helyére természetes, organikus matériát helyez és fordítva. Az elemek szimbiózisát mutatja be, melynek során egyik fél sem nyomja el a másikat. Az emberben és az általa épített világban keresi az igazságot: azt, ahol a két természet összeér.
Az elkészített tárgyak a műalkotások és a használati tárgyak között lebegnek, mintha se ide, se oda nem tartoznának, a szokásos kontextusból kiemelve új minőséget kapnak. A műtárgy visszahat az ábrázolt dologra, ezáltal az összes minket körülvevő tárgyra, egy totális csendéletet idézve elő. A szobor a legtágabb értelemben vett csendéletté válva más nézőpontba helyezi, helyezheti a környezetünkhöz való viszonyunkat. Lecseréli a szokványost egy hasonlóra, ami egészen más alapokon nyugszik. A műalkotások egy új, "paradicsomi" állapotot vázolnak fel, amelyben a természet része a technika (réz a fában), ami mesterséges tartópillérként nem ellene hat és nem zsákmányolja ki, ahogy azt az emberiség régóta teszi.
Hugyecsek Balázs: Daraberdő
PANEL contemporary (bejárat a Faur Zsófi - Ráday Galériából) - 2012. január 10. - 2012. február 05.
Nyivta tartás: hétfőtől péntekig 12:00-18:00, szombaton 10:00-13:00
Kurátor: Somosi Rita