„Szeretném azt gondolni, hogy nem ez jellemzi a budapesti ízlést, ezért bedobozoltam” – kommentálta Pólya az akciót, melyről az Instagramon egy videót is feltöltött.
Később egy kommentben megmagyarázta tettét:
„Bedobozolásom a megsemmisítésre semmisítéssel, azaz törléssel felelve szabadítja fel a teret, így érvényre- és levegőhöz juttatva a Duna-part látképét”
– írja, hozzátéve, hogy akciójával egy szükségtelen természetbe való emberi beavatkozást szeretett volna visszavonni, egyúttal javasolja további szobrok bedobozolását, hogy „ne csak a narcisztikus önmagunkkal szembesüljünk folyamatosan”.
A gerillaakció áldozatává vált, Dunakorzón található Roskovics Ignác-szobor – amely a festőt alkotás közben ábrázolja – másolat, eredetije 2012 óta Ungváron látható. A két mű között a különbség csupán annyi, hogy a vásznon az adott helyszín – Ung, illetve a Lánchíd és a Duna – látható.
Pólya Zsombor szerint ez többszörösen hazuggá teszi a szobrot, hiszen Roskovics biztosan nem festett ilyen módon egy képet sem.
„Jelentéktelen, harmadlagos tákolmány, a festészet közérthető és perverz metaforája, nem műalkotás, így műélvezeti értéke sem lehet.” – tette hozzá a képzőművész, megjegyezve, bízik benne, hogy nem ez jellemzi a budapesti ízlést.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Fejléckép: a bedobozolt Kolodko-szobor (fotó: Pólya Zsombor / Facebook)