Vizuál

Egy Gustav Klimtnek tulajdonított angyalka eredetéről vitáznak Ausztriában

2018.04.05. 15:34
Ajánlom
A művész egy korai műveként akar elismertetni tulajdonosa egy nagyméretű kerek festményt, amelyet 2012-ben találtak egy felső-ausztriai garázsban.

Trombitáló puttó  című, 170 centiméter átmérőjű tondó Josef Renz osztrák műkereskedő tulajdona, az ő megbízásából fivére, Franz Renz vegyészprofesszor kért fel tudósokat a festmény eredetiségének vizsgálatára.

A tudományos vizsgálatok megállapították, hogy a festményen és a hátoldalán található szignók a bécsi szecesszió mesterétől származnak

 - jelentette be szerdán a testvérpár a németországi Hannoverben, ahol Klimt halálának 100. évfordulója alkalmából van kiállítva a festmény a Sprengel Múzeumban.

A szignók eredetiségét a hannoveri Leibniz Egyetem is megerősítette annyiban, hogy a Trombitáló puttón olvasható aláírást megtalálták négy másik ismert Klimt-festményen is - közölték. Elmondták, hogy az egyebek közt Japánban, Portugáliában és Spanyolországban elvégzett költséges elemzések után a vitatott festményt teljeskörűen restaurálták.

A kép eredetiségében kezdettől fogva kételkedő osztrák Klimt-szakértő, Alfred Weidinger a szerdai bejelentés után is fenntartja, hogy a festmény nem Klimt munkája.

Weidinger, aki a bécsi Belvedere volt igazgatóhelyettese, jelenleg a Lipcsei Képzőművészeti Múzeum igazgatója, először Klimt testvérének, Ernst Klimtnek tulajdonította a festményt. Később kutatási nyomán arra a megállapításra jutott, hogy 

tondó eredetileg az 1869-ban átadott bécsi operaház (a mai Staatsoper, hajdan Hofoper) mennyezetét díszítette, márpedig  Gustav Klimt (1862-1918)  ekkor még csak hétéves volt.

 Az angyalkás festményt Eduard Bitterlich (1833-1872) osztrák festő és szobrász vitte fel az operaház mennyezetére Carl Rahl (1812-1865) festő vázlatai alapján - állítja az elismert Klimt-szakértő.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Dragomán György parádés egyperces novellában reflektált az SZFE ügyére

A József Attila-díjas író szerint nem biztos, hogy célravezető egy exezredest kinevezni az egyetem kancellári pozíciójára. Amúgy meg ki tudja, lehet, hogy én értem félre az egyperces novellát.
Színház

Lábnyomot kaptak a Halhatatlanok Társulatának új tagjai

Szombat délelőtt újabb lábnyomokkal gazdagodott a Pesti Broadway az Operettszínház előtt. Az 1996-ban alapított Halhatatlanok Társulata öt év kihagyás után választott új tagokat még májusban, most pedig ünnepélyes keretek között avatták fel a díj részeként fémbe öntött lábnyomokat.
Klasszikus

Márta emlékére játszik Kurtág György

Az új felvételen Mozart-mű hallható.
Színház

A Minisztérium továbbra sem reagál az SZFE-s hallgatók követeléseire

Hétfő reggelre megmozdulást szerveztek az SZFE-s hallgatók az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szemere utcai épülete elé. A helyszínválasztás nem véletlen: ugyanis a Minisztérium közbeavatkozásával lehetne csak feloldani az egyetemi polgárság és a kuratórium között kialakult helyzetet. A tüntetésen a diákok mellett közel harminc ismert színházi és filmes alkotó kampányolt az autonóm felsőoktatás mellett.
Színház

Blokád alá került az SZFE Rákóczi úti épülete is

Miután Szarka Gábor pénteken előrehozott őszi szünetet rendelt el és hat órára ki akarta üríttetni a Vas és a Szentkirályi utcai épületet, a diákok sajtótájékoztatójával egy időben több hallgató átvonult az SZFE Rákóczi úti campusához, hogy ott védje a termeket.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Vizuál gyász

58 évesen elhunyt James Redford, Robert Redford fia

Az amerikai színészlegenda fia pénteken hunyt el epevezetékrákban – írta a BBC hírportálja.
Vizuál magazin

Visszatalálni önmagunkhoz – Bábszínház a Telekom kiállításán

A Ludwig Múzeum két új időszakos kiállítással színesíti az őszt. A múlt héten megnyitott BarabásiLab: Rejtett mintázatok. A hálózati gondolkodás nyelve című tárlat a láthatatlan összefüggéseket fedi fel a különböző univerzális rendszerek kapcsolódási pontjai között. A kapcsolatok rejtett világát mutatja be az Egyensúlyban. Művek az Art Collection Telekom gyűjteményéből című kiállítás is, amelyen a közösség erejéről, az embereket összetartó vagy elválasztó tényezőkről szóló műveket láthatunk.
Vizuál kult50

„A nagy teher összeszed” – Gera Marina a Kult50-ben

„Úgy álltam hozzá, hogy ezt a maratont én most lefutom, de úgy, hogy ez most az én csúcsom lesz. Nagyon akartam nagyon jól megcsinálni, de az a görcs, amit a megfelelési vágyhoz kötök, nem volt bennem. Ha mondják, hogy ezt csak most az egyszer tudjuk felvenni, többször nem, akkor csak azért is hozom a legjobb formám, ilyen szempontból sportoló alkat vagyok, a nagy teher összeszed, és nem szétesek tőle” – árulta el Gera Marina, az ország első Nemzetközi Emmy-díjas színésznője a sikerét meghozó Örök tél című filmről.
Vizuál Film

Több mint 10 millió euróval támogatta a magyar filmszakmát a Kreatív Európa MEDIA

Az Európai Unió számos díjnyertes magyar film fejlesztését, forgalmazását, valamint filmfesztivál megrendezését támogatta Magyaroroszágon a Kreatív Európa MEDIA alprogramjának keretében a 2014-2020 közötti időszakban.
Vizuál magazin

Egy aszfaltpattanás is lehet műtárgy – A Fiat 500 a képzőművészetben

Olaszországban a mobilitást jelentette a nagy tömegek számára – voltak, akik egyenesen úgy fogalmaztak, hogy „ez volt az autó, mely a volán mögé ültette Itáliát”. Magyarországon az első nyugati autóként jelent meg a 60-as évek végén. Hangos volt, pici és a motorja is csak valamivel erősebb, mint egy robogónak, mégis a legtöbb tulajdonos számára feledhetetlen emlékek sora kötődött a mára már kultikus ikonná vált Fiat 500-hoz.