A Trombitáló puttó című, 170 centiméter átmérőjű tondó Josef Renz osztrák műkereskedő tulajdona, az ő megbízásából fivére, Franz Renz vegyészprofesszor kért fel tudósokat a festmény eredetiségének vizsgálatára.
A tudományos vizsgálatok megállapították, hogy a festményen és a hátoldalán található szignók a bécsi szecesszió mesterétől származnak
- jelentette be szerdán a testvérpár a németországi Hannoverben, ahol Klimt halálának 100. évfordulója alkalmából van kiállítva a festmény a Sprengel Múzeumban.
"Der trompetende Putto"
17 (@delpino17) January 15, 2013
Es obra de Gustav Klimt?
Descubierta en 2012 en un garaje de la ciudad austraca de Linz. pic.twitter.com/NnUR0yyq
A szignók eredetiségét a hannoveri Leibniz Egyetem is megerősítette annyiban, hogy a Trombitáló puttón olvasható aláírást megtalálták négy másik ismert Klimt-festményen is - közölték. Elmondták, hogy az egyebek közt Japánban, Portugáliában és Spanyolországban elvégzett költséges elemzések után a vitatott festményt teljeskörűen restaurálták.
A kép eredetiségében kezdettől fogva kételkedő osztrák Klimt-szakértő, Alfred Weidinger a szerdai bejelentés után is fenntartja, hogy a festmény nem Klimt munkája.
Weidinger, aki a bécsi Belvedere volt igazgatóhelyettese, jelenleg a Lipcsei Képzőművészeti Múzeum igazgatója, először Klimt testvérének, Ernst Klimtnek tulajdonította a festményt. Később kutatási nyomán arra a megállapításra jutott, hogy
a tondó eredetileg az 1869-ban átadott bécsi operaház (a mai Staatsoper, hajdan Hofoper) mennyezetét díszítette, márpedig Gustav Klimt (1862-1918) ekkor még csak hétéves volt.
Az angyalkás festményt Eduard Bitterlich (1833-1872) osztrák festő és szobrász vitte fel az operaház mennyezetére Carl Rahl (1812-1865) festő vázlatai alapján - állítja az elismert Klimt-szakértő.