A múzeum héten kiadott tájékoztatása alapján legalább három műalkotás: Nicolas Poussin Négy évszak (1660–64) sorozatának őszt és tavaszt ábrázoló festménye, illetve Jean François de Troy Márkodeus győzelme (ca 1736) szenvedett vízkárokat. Poussin sorozatának mind a négy darabját és Troy képét is eltávolították és restaurálják- írta a Hyperallergic.
A francia fővárosra július 9-én és 10-én zúdult nagy mennyiségű csapadék,
A múzeum több részét átmenetileg le kellett zárni a látogatók elől. Az iszlám művészet és a Földközi-tenger keleti részéről származó római leletek termei is beáztak, egy álmennyezet is megrongálódott és javításra szorul. A kiállítótereken kívül a múzeum épületének nem látogatható területe is sérült, többek közt egy ruhatár és a dolgozók öltözői.
Néhány műalkotást - többek közt Georges de La Tour és Eustache Le Sueur munkáit - óvatosságból levettek a falakról, amint az első vízfoltok megjelentek a XVII. századi francia festészetnek szentelt galériában. Az árvíz ellenére Louvre termeinek jelentős része ugyanúgy fogadta a látogatókat az esőzést követő reggelen, mint mindig.
Nem a Louvre volt azonban az egyetlen párizsi kulturális intézmény, amelyet érintett az özönvíz.
a Le Monde beszámolója szerint. Négy nappal később kilenc kivételéven valamennyit sikerült megszárítani, ennek ellenére a könyvtár igazgatója, Sylviane Tarsot-Gillery szerint 14 kézirat szorul majd restaurálásra.
A Kulturális Minisztérium Rue Saint Honoré-n található főraktára olyan komoly károkat szenvedett, hogy teljesen ki kellett üríteni. A Le Monde becslése szerint az itt tárolt, nemzeti műemlékekhez és régészeti lelőhelyekhez kapcsolódó archív anyagok 5-10 százaléka sérülhetett meg.
Az áradások jelentette veszéllyel, ami különösen a Szajnához közeli, föld alatti raktárakat érinti, évek óta tisztában vannak a párizsi intézmények. Tavaly a júniusi áradások miatt a Louvre és a Musée d'Orsay is kénytelen volt bezárni egy időre, hogy a az alsóbb szinteken lévő alkotásokat a biztonságos, felsőbb szintekre költöztessék.
A Louvre már régóta tervezi egy külső raktár és egy műtárgyvédelemmel foglalkozó részleg építését Lens-ben, hogy megóvja a gyűjteménye darabjait a hasonló esetektől. Két évvel ezelőtt már győztest is hirdettek az épület dizájnjára, a raktár azonban azóta sem épült meg.